آخرین عناوین

شنبه 30 دی 1396-20:41 کد خبر:49888

رئیس اداره منابع طبيعی نكا عنوان کرد:

مهار كامل آتش در بخشی از جنگل‌های كرداب نكا

رئيس اداره منابع طبيعی نكا از مهار آتش در بخشی از جنگل‌های كرداب نكا خبر داد و گفت: با حضور به موقع نيروها در منطقه جنگلی نكا، آتش‌سوزی مهار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،اسدالله احمدی اظهار داشت: شب گذشته با اطلاع‌رسانی به نیروهای امداد منابع طبیعی نکا، مبنی بر آتش‌سوزی در جنگل‌های کرداب، تیم امدادی این اداره با استفاده و تجهیز امکانات لازم به منطقه اعزام و اطفای آتش در جنگل در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حضور گردشگران در منطقه و اطفای حریق، شاهد آتش‌سوزی در بخشی از جنگل‌های روستای کرداب بودیم که با حضور به موقع مأموران مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا با اعلام اینکه در این آتش‌سوزی تنها چند کنده درختان جنگلی در آتش سوخته است، یادآور شد:حضور به موقع نیروهای امدادی در منطقه، از سرایت آتش به مناطق جنگلی اطراف، جلوگیری شد و اکنون آتش به طور کامل مهار شده است.

این مسئول با بیان اینکه حضور گردشگران در برخی از موارد در منطقه مشکلات اینچنینی را در پی دارد؛ خاطر نشان کرد: از گذشته تاکنون در راستای مهار آتش بعد از برافروختن و ترک محل هشدارهای لازم داده شده بود که باید ضمن تکرار این موارد، هر یک از ما فرهنگ‌سازی مناسب در این بخش داشته باشیم.

احمدی با اشاره به اینکه هشدارهای لازم توسط هواشناسی مبنی بر وزش باد در مناطق داده شده بود، یادآور شد:عدم مهار آتش در کنار جاده جنگلی و وزش باد شدید در منطقه موجب سرایت آتش به کنده‌های درختان موجود در محل شد که خوشبختانه خسارت جدی نداشت و جنگل طعمه حریق نشد.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، مهمترین خسارت وارده در آتش‌سوزی‌های منطقه به دلیل کم‌کاری و کاهلی نیروی انسانی است که بعد از برافروختن آتش، از مهار کامل آن اطمینان پیدا نکرده و محل را ترک می‌کنند، در حالی که باید این نکات مورد توجه جدی باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا افزود:منابع طبیعی برای ما و نسل آیندگان است و اکنون امانتی در اختیار ما است که باید در نهایت دقت از آن نگهداری و به آیندگان تحویل دهیم.

احمدی گفت:توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وزش بادهای شدید در منطقه و رعایت نکات مختلف در مهار آتش از مسائل مهمی است که باید در فصول مختلف سال، با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :