آخرین عناوین

يکشنبه 1 بهمن 1396-8:59 کد خبر:49897

هردم از این باغ بری می رسد:

زباله‌ بلای جان منطقه نمونه گردشگری لاریجان

در ارتباط با مشکلاتی که زباله برای محیط زیست مازندران ایجاد کرده است، بارها و بارها در رسانه‌های مطالب نوشته شد اما همچنان از کنترل و ساماندهی زباله خبری نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، در ارتباط با مشکلاتی که زباله برای محیط زیست مازندران ایجاد کرده است، بارها و بارها در رسانه‌های مطالب نوشته شد.

طرح موضوع ساماندهی زباله در رسانه‌ها همچنان یکی از مباحث جدی است و به حدی رسانه‌ها در این ارتباط نوشتند و پرسیدند که چند سالی است سوال‌ها و نوشته‌های رسانه در ارتباط با مصائب و مشکلات مازندران تکراری شده است و پاسخ قانع‌کننده‌ای درباره آن دریافت نمی‌شود.

حضور 40 میلیون گردشگر تنها باد غبغب متولیان را زیاد کرده و همیشه منت حضور این تعداد گردشگر را در برابر زیرساخت‌های 3 میلیون نفری در رسانه‌ها در بوق و کرنا می‌شود و در بین ارائه گزارش‌ها به مشکلاتی که برای مردم بومی ایجاد شده کمتر اشاره می‌شود.

در بیشتر مناطق گردشگری برای بهره‌برداری گردشگران مبالغی به عنوان وردی دریافت می‌شود و به اذعان خودشان این مبالغ صرف خدمات‌رسانی هر چه بهتر و جلوگیری از آلودگی محیط زیست می‌شود.

رقم‌های دریافتی از گردشگران متفاوت است و گردشگران نسبت به پرداخت این مبلغ گله‌ای ندارند اما مشکل اینجاست که خدمات‌رسانی که مورد صحبت متولیان هست دیده نمی‌شود و زباله‌ هم از کوی برزن در این مناطق بالا می‎‌رود.

موضوع این گزارش مربوط به وضعیت نامناسب انباشت زباله در منطقه نمونه گردشگری آبگرم لاریجان است که حجم زباله پیکره این روستا را که بر بلندی رشته‌ کوه‌های البرز قرار گرفت را به شدت تخریب کرده و به دلیل اقبال بسیار زیاد گردشگران روز به روز وضعیت آن نامناسب‌تر می‌شود.

مبلغ ورودی که از گردشگران بابت حضور در این منطقه دریافت می‌شود حدود 2 هزار تومان است و پای این برگه نوشته شده است که وجوهات حاصله، صرفا برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شما عزیزان و جلوگیری از آلودگی محیط زیست صرف می‌شود.

اما از خدمات‌رسانی خبر نیست، بابت آبگرمی که گردشگران استفاده می‌کنند از ساکنان این روستا سالیانه مبالغی دریافت می‌شود.

از کنترل و ساماندهی زباله خبری نیست و وضعیت ساماندهی زباله در منطقه حداقل در مناطقی که جلوی دید هست بسیار نامناسب بوده است.

اما نکته اینجاست که دم خروس جلوگیری از آلودگی محیط زیست در این منطقه نمایان شده است و این طور که حجم زباله‌ها نشان می‌دهد، نسبت به این موضوع چندان دغدغه‌ای وجود ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :