آخرین عناوین

يکشنبه 1 بهمن 1396-12:41 کد خبر:49903

چالش کشتی پل‌سفید سوادکوه:

بیماری پوستی و دوریِ‌اجباری علاقه‌مندان از تشک کشتی پل‌سفید/تصاویر

بیماری پوستی و دوریِ‌اجباری علاقه‌مندان از تشک کشتی پل‌سفید به عنوان چالش کشتی پل‌سفید سوادکوه نیازمند تدابیر سریع‌ است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، نشاط جسمی و روحی به عنوان مهم‌تر‌ین هدف از ورزش است و زمینه‌های لازم برای دست‌یابی به این هدف با شاخص‌های مختلفی مثل استعداد، توانمندی مربی، سالن و مکان تمرینی مناسب، رعایت مسایل اخلاقی و بهداشتی است.

* ضعف‌هایی که تدابیر سریع را می‌طلبد

شهرستان سوادکوه دارای توانمندی‌های مختلفی در رشته کشتی است که کسب عناوین مختلف بین‌المللی، ملی و استانی بیانگر ادعای ما است که «مهدی تقوی» کشتی‌گیر توانمند پل‌سفید و دارنده مدال‌های طلای مسابقات جوانان جهان در 2006 و 2006 در گواتمالا و پکن، طلای بزرگسالان جهان در 2009 و 2011  در دانمارک و استانبول و 4 مدال طلای آسیایی که یک‌مدال طلای نوجوانان، یک‌مدال طلای جوانان و 2 مدال طلای بزرگسالان و حضور در 2 المپیک پکن و لندن را شامل می‌شود و نام سالن کشتی پل‌سفید در طبقه بالای سالن‌استخر این شهر با نام او است و تابلوی نامناسب و رنگ‌و رو‌رفته این سالن بیانگر ضعف‌هایی است که تدابیر سریع را می‌طلبد.

هیأت کشتی جدید شهر پل‌سفید که از حدود سه ماه قبل، مسئولیت آن را پذیرفت با مشکلاتی روبرو است که بخشی از آن مشکلات به چالش تبدیل شد و منجر به دوری اجباری علاقه‌مندان از تشک کشتی شده است.

*مشکلات پوستی برای کشتی‌گیران پل‌سفید

ساخت سالن ورزشی بر روی سالن استخر، سونا و جکوزی غیر‌متعارف نیست ولی به دلیل وجود بخار‌آب، خورندگی گاز کلر که برای ضد‌عفونی آب استخر استفاده می‌شود و مسائل بهداشتی به حساسیت‌های عمیق نیازمند است و سالن کشتی شهر پل‌سفید با رطوبت در زیر تشک کشتی طبقه بالای استخر، بیماری پوستی کشتی‌گیران و اشکال‌های بهداشتی در استخر مواجه است که احتمال تعطیلی استخر پل‌سفید هم مطرح است و کشتی‌گیران این شهر با مشکلات پوستی مواجه شدند.

*ممانعت از حضور کشتی‌گیران در سالن کشتی به‌دلیل ترس از مشکلات پوستی

کوروش عزیزی که به تازگی رئیس هیأت کشتی شهر پل‌سفید را پذیرفت، مکان سالن کشتی را از مهم‌ترین موانع فعالیت‌های این هیأت می‌داند تا جایی‌که خانواده‌ها از ترس مسایل بهداشتی، از حضور کودکان و نو‌جوانان خود در سالن کشتی ممانعت می‌کنند و تعداد کشتی‌گیرانی که در سالن حضور دارند یک چهارم تعداد مورد انتظار‌ است.

 

وی با اشاره به اینکه از چند کارشناس بهداشتی درباره وضعیت سالن‌ورزشی و مسایل بهداشتی آن پرسش کرد که بیماری پوستی مرتبط با سالن ورزشی و رطوبت زیر تشک را تأیید‌ کردند، افزود: در طول سه ماه اخیر، کارشناسی از شبکه بهداشت و بهداشت محیط را در سالن ندیدم.

عزیزی از عدم‌کارشناسی لازم در ساخت استخر شهر پل‌سفید و عدم‌ تدابیر لازم در ساخت سالن کشتی در طبقه بالای آن خبر‌داد و خاطر‌نشان کرد: سالن کشتی چندین‌متر بالا‌تر از سالن استخر قرار‌دارد و عامل رطوبت داخل آن از بخار استخر است.

* به‌فکر حل مشکل سالن کشتی پل‌سفید سوادکوه هستیم

رضا احمد‌زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه استعلامی از شبکه بهداشت درباره عامل بیماری پوستی کشتی‌گیران پل‌سفید نشد و وجود رطوبت در زیر تشک‌های کشتی وجود‌ دارد، گفت: نظر‌ قطعی درباره عامل بیماری پوستی کشتی‌گیران باید توسط شبکه بهداشت بیان‌شود.

وی با بیان اینکه از اول قرار‌ نبود که سالن کشتی بر بالای سالن استخر ساخته‌ شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده مقرر‌ شد تا از فضای بالای آن به شکل بهینه استفاده‌ شود، افزود: در‌ حال بررسی دلایل رطوبت در زیر تشک‌های کشتی پل‌سفید هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان از ارسال نامه‌هایی برای کارشناس فنی و مدیر‌کل ورزش و جوانان استان مازندران برای بررسی وضعیت سالن‌کشتی پل‌سفید خبر‌ داد و خاطر‌نشان کرد: شوفاژ به عنوان یکی از عوامل رطوبت در سالن کشتی مطرح‌ بود که اقدام به جایگزینی بخاری گازی کردیم.

احمد‌زاده با بیان اینکه نصب سقف‌کاذب یا موزاییک و یا موارد دیگر باید با طرح اداره ‌کل ورزش و جوانان همراه‌ باشد، گفت: به‌فکر حل مشکل سالن کشتی پل‌سفید سوادکوه هستیم.

*گزارش مرتبط با اماکن ورزشی به اداره ورزش و جوانان

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه گفت: بازدید‌های مستمر از اماکن عمومی در دستور‌ کار  قرار‎دارد.

توکلی افزود: مشکلات مرتبط با اماکن ورزشی را به اداره ورزش و جوانان گزارش می‌کنیم و وجود بیماری پوستی به دلیل شرایط رطوبت در سالن کشتی را تأیید نمی‌کنم.

*امکان حل چالش کشتی پل‌سفید

بیماری پوستی در چند کشتی‌گیر سالن کشتی پل‌سفید وجود ‌دارد که تصاویر آن موجود‌ است و رطوبت زیر تشک این سالن هم قابل رؤیت است و با نگاهی به سالن‌های مشابه شاهد برنامه‌های فنی در حل‌آن هستیم که امکان حل این چالش وجود ‎دارد.

وجود توانمندی‌های کشتی در پل‌سفید سوادکوه و قول رئیس هیأت کشتی این شهر که مربی سازنده پر‎افتخار‌تر‌ین کشتی‌گیر سوادکوه را هم در کارنامه خود‌ دارد، برای پرورش چند کشتی‌گیر در حد «مهدی تقوی» بیانگر آن است که با نگاه کارشناسی به سالن کشتی شهر، انتقال رشته‌های ورزشی رزمی و غیر‌رزمی که بر روی تشک کشتی در حال تمرین هستند به سالن جدید طبقه هم‌کف اداره ورزش و جوانان شهرستان، حمایت از هیأت کشتی شهر پل‌سفید برای اجرای برنامه‌های مورد‌ نظر، راه‌اندازی مجدد دوش‌حمام برای کشتی‌گیران که از ضرورت‌های فعالیت‌ است، استفاده از تابلوی آبرومند با عکس مناسب از جهان‌پهلوان تقوی که انگیزه مضاعف برای ورود به سالن را مهیا می‌کند، بررسی علل اصلی مشکلات پوستی کشتی‌گیران و حل آن و زمینه‌سازی همگانی برای حمایت مالی و پشتیبانی از کشتی شهر می‌تواند به توانمند‌سازی بیشتر کشتی و افتخار‌آفرینی برای شهر منجر شود و با توجه به سبقه اجتماعی و بهداشتی موضوع بیماری پوستی کشتی‌گیران اقدام سریع مدیریتی و بهداشتی را می‌طلبد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :