آخرین عناوین

سه شنبه 3 بهمن 1396-17:53 کد خبر:49947

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

سامانه سرد و بارشی در راه مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز شنبه با تقویت جریانات شمالی انتظار داریم شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات استان باشیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته بیشینه دمای هوا مربوط به پل‌سفید و گلوگاه 18 و ساری 17 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما مربوط به بلده با صفر درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی بیان کرد: به‌دلیل پایداری هوا امروز در مناطق ساحلی شاهد مه‌آلود بودن آسمان مازندران بودیم که براثر تابش خورشید مه از بین رفت و امروز نیز شاهد افزایش دما و وزش باد گرم در آسمان مازندران خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: امشب شاهد عبور موج ناپایدار از تراز میانی جو هستیم که پیامد آن رگبارهای پراکنده خواهد بود.

اسدی با اشاره به اینکه روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد تقویت جریانات شمالی در آسمان مازندران هستیم، اضافه کرد: آسمان مازندران ابری همراه با بارش‌های پراکنده به‌ویژه در غرب استان و کاهش دما خواهد بود.

وی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز شنبه با تقویت جریانات شمالی انتظار داریم شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات باشیم  و روز یک‌شنبه بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: با توجه به این شرایط لازم است بخش‌های مختلف کشاورزی، باغی،زراعی و دامی تمهیدات لازم را بیندیشند تا شاهد مشکلی نباشیم.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت موج کوتاه به‌ تدریج افزایش موج و مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :