آخرین عناوین

سه شنبه 3 بهمن 1396-17:54 کد خبر:49949

طی نامه ای به رئیس جمهور صورت گرفت:

مخالفت مجمع نمایندگان مازندران با انتقال آب دریای خزر

مجمع نمایندگان مازندران طی نامه‌ای مخالفت خود را با انتقال آب دریای خزر اعلام کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی مجمع نمایندگان مازندران، اعضای این مجمع طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور کشور مخالفت خود را با انتقال آب دریای خزر اعلام کردند.

در متن این نامه آمده است؛ در شرایطی که کشور در موقعیت کنونی بیش از هر چیز نیاز به ایجاد روحیه وحدت و امید به آینده و باور به درایت و تدبیر مدیران و مسؤولان ارشد دارد و جای بسی تعجب است که رئیس سازمان محیط زیست اقدام به صدور مجوز انتقال آب دریای خزر به سمنان را کرده است؛ این در حالی‌است که این مجوز در تعارض کامل با جهت‌گیری‌های ملی آمایش سرزمین است.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که طرح‌های انتقال آب از لحاظ اقتصادی بسیار پرهزینه هستند.

به‌علاوه هم برای نقطه ارسال‌کننده و هم برای نقطه دریافت‌کننده دارای هزینه‌های سنگین اجتماعی و زیست‌محیطی هم هستند.

در ادامه این نامه آمده است؛ تمام تجارب بین‌المللی و داخلی گواهی می‌دهند که پروژه‌های انتقال آب بین حوضه‌ای، روش ناپایداری است که نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه اوضاع آب را پیچیده‌تر می‌کند.

در چنین فضای مبهم و غیرشفافی و با توجه به شرایط نامطلوب زیست محیطی استان مازندران بیم آن می‌رود که اجرای چنین طرحی با واکنش‌های جمعی مردم همراه شود، از حضرت عالی به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور انتظار است تا از اجرای چنین طرح هایی که نتاج آن جز نابودی محیط زیست، فرسایش سرمایه اجتماعی، هدررفت سرمایه‌های اقتصادی و فروپاشی اعتماد اجتماعی نیست، جلوگیری کنید.

براساس این گزارش، طرح انتقال آب دریای خزر از ابتدا با مخالفت‌هایی مواجه بود؛ قبلا منتفی شده ولی اخیرا صحبت‌هایی در ارتباط با اجرای این طرح به میان آمده است در حالی‌که گزارش‌ها و انتقادهای متعددی درباره تأثیرات ناگوار این طرح داشتیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :