آخرین عناوین

سه شنبه 3 بهمن 1396-23:57 کد خبر:49954

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‎شهر اعلام کرد:

مالکیت نساجی قائم‌شهر باید هرچه زودتر مشخص شود/ ۲۰۳ کارگر منتظر تصمیم مسئولان شهری

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‎شهر گفت:هرچه زودتر باید تکلیف مالکیت کارخانه نساجی مشخص شود تا بتوان راه‌حل مناسبی برای احیای آن پیدا کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از قائم آنلاین، محمدعلی اعلایی در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران قائم‎شهری در ارتباط با وضعیت نساجی قائم‎شهر، اظهار کرد: وضعیت کنونی قائم‎شهر نشان از این است که قرار نیست اتفاقات خوبی در این شهر رخ دهد و اوضاع مبهم و پیچیده نساجی همچنان گریبان‌گیر قائم‎شهر شده است.

وی افزود: در مورد کارخانه نساجی شماره یک باید با تدبیر درست و استفاده از شرایط موجود استان و توان مسئولان استانی و کشوری به دنبال راه‌حل اجرایی برای رفع معضل موجود کارخانه بود.

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‎شهر با اشاره به اینکه مالک کارخانه مشخص نیست و مالکیت همچون کلاف سردرگم شده است، بیان کرد: مالکیت بین شهرداری قائم‎شهر، سازمان ایدرو و یا سازمان خصوصی‌سازی کشور سردرگم شده است، درحالی‌که طبق قانون، مالکیت برای شهرداری قائم‎شهر بوده ولی شهرداری به‌دنبال فسخ قرارداد است که باعث شده اهداف مدیریتی کارخانه گم شود و کارگران در این ایام دغدغه آینده خود را داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون بهترین زمان برای خرید مواد اولیه و فروش محصولات است تا بتوانیم درآمد داشته باشیم و همچنین در پایان سال قرار داریم و باید برای پرداخت حقوق و مزایای کارگران شرایط را فراهم کنیم و به فکر این عزیزان باشیم.

اعلایی در ادامه تصریح کرد: برای خرید مواد اولیه به سرمایه در گردش نیاز داریم و باتوجه به عدم نقدینگی و به دلیل مطالبات به تاجران پنبه، نمی‌توانیم مواد اولیه خریداری کنیم که باید مسئولان جهت جذب سرمایه در گردش به کارخانه کمک کنند.

وی با بیان اینکه در تاریخ 10 آبان 96 مصوبه‌ای برای پرداخت مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به کارخانه تصویب شد، اظهار کرد: این مصوبه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و معاون وزیر نوشته شد که بانک ملی باید مبلغ 2 میلیارد تومان به‌صورت تسهیلات در گردش به کارخانه پرداخت کند که با پیگیری‌های متعدد و ارسال نامه به استاندار و رئیس بانک ملی مازندران همچنان این اتفاق نیفتاده و این مصوبه عملی نشده است.

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‎شهر بیان کرد: این مبلغ باید هرچه زودتر به کارخانه نساجی تزریق شود تا بتوان کارها و مشکلات فعلی را رفع کرد و پرداخت این تسهیلات کمک بزرگی برای احیای چندماهه این کارخانه خواهد شد تا با خرید مواد اولیه و پرداخت برخی از مطالبات کارگران و نهادها، برخی از مشکلات رفع شود.

این مسئول اضافه کرد: اعضای شورای شهر قائم‌شهر، فرماندار و دو نماینده مجلس کمک‌های زیادی برای احیای این کارخانه انجام دادند که متاسفانه تاکنون اقدام مثبتی رخ نداده و همچنین این کارخانه با مشکلات و بدهی‌های زیادی روبه‌رو است.

اعلایی به ماشین‌آلات فرسوده کارخانه نساجی شماره یک اشاره کرد و گفت: ماشین‌آلات واحدهای تولیدی این کارخانه برخلاف نساجی مازندران فرسوده است، هرچند که 20 سال از بازسازی آن نمی‎گذرد ولی اکنون این ماشین‌آلات وضعیت اسفباری دارند و نیاز به نوسازی و خرید ماشین‌آلات جدید است.

وی تصریح کرد: وضعیت مالکیت نساجی باید هرچه زودتر مشخص شود تا شان و منزلت کارگران حفظ شود و در این ایام از سال، دلهره در بین آن‌ها ایجاد نشود که این بلاتکلیفی تنها به کارخانه ضرر خواهد زد و بدهکاری‎های کارخانه نیز هر روز بیشتر می‌شود.

مدیرعامل کارخانه نساجی با اشاره به اینکه تعداد ۲۰۳ کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند، بیان کرد: این کارخانه را می‎توان دوباره احیا کرد و از این فضای موجود به‌عنوان یک نوستالژی بزرگ برای شهر نیز بهره‌برداری کرد ولی باید فعل خواستن برای مسئولان صرف شود تا بتوان با کمک همدیگر این کارخانه را دوباره احیا و بدهی 44 میلیارد تومانی آن را نیز پرداخت کنیم.

این مسئول در پایان گفت: گزینه‌های زیادی برای احیای کارخانه نساجی شماره یک وجود دارد که می‌توان با مشخص شدن اهداف توسط مالک به آن رسید و از آن بهره‎برداری کرد اما اینکه تنها بخواهیم به فکر فسخ قرارداد باشیم کمکی به پیشرفت کارخانه و کارگران نمی‌کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :