آخرین عناوین

چهارشنبه 4 بهمن 1396-10:13 کد خبر:49957

پایان 96 وعده‌ای دیگر برای کشتی‌گیران:

چشم‌انتظاری خانه کشتی تنکابن برای تخصیص اعتبار

خانه کشتی تنکابن با حدود 90 درصد پیشرفت از سال 92 به حال خود رها شده و عدم تکمیل 10 درصد باقیمانده موجب شد تا قسمت‌های ساخته‌شده رو به خرابی رود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تنکابن24، پیامبر گرامی اسلام صلی علیه واله می‌فرماید: اِنَّ لِرَبِّکَ عَلَیکَ حَقّاً، وَ اِنَّ لِجَسَدِکَ عَلَیکَ حَقّاً وَ لاَ هلِکَ عَلَیکَ حَقّاً؛ پروردگارت بر تو حقی دارد و بدنت بر تو حقی دارد و خانواده‌ات (نیز) بر تو حقی دارد.

آنچه در این حدیث ارزنده قابل‌توجه است، این است که پیامبر بزرگوار اسلام تا بدان پایه برای جسم و بدن ارزش و اهمیت قابل است که حق بدن را در ردیف حق پروردگار (آن‌هم بلافاصله بعدازآن) و در کنار حق خانواده (و حتی قبل از آن) ذکر می‌فرماید.

زمانی انسان می‌تواند حق پروردگار و خانواده خویش را به بهترین نحوی ادا کند که از بدنی سالم و نیرومند برخوردار باشد. امروزه یکی از مشکلات جامعه بشری، مسئله بی‌کاری و عوارض ناشی از آن است،بی‌کاری، به ‌ویژه برای نوجوانان و جوانان و به‌خصوص در ایام تعطیلات تابستانی مدارس و مراکز آموزشی، بسیار خطرناک و مضر است و باید با آن مبارزه شده، یا به نحوی اوقات بی‌کاری را پر نمود که مفید بوده و یا لااقل مضر نباشد.

بسیاری از انحرافات، از قبیل: اعتیاد به مواد مخدر، دزدی و ایجاد مزاحمت، دعواها و درگیری‌های خیابانی، انحرافات جنسی و ... زاییده بی‌کاری و ولگردی است،بدون شک، مردم و کشور باید در پی ایجاد کار و اشتغال سالم برای همه باشند، ولی آیا همیشه امکان اشتغال برای همه و به‌ویژه جوانان و نوجوانان فراهم است؟ اگر این امکان فراهم نشد، تکلیف چیست؟ آیا ایجاد سرگرمی‌های سالم و مفید نمی‌تواند از بسیاری انحرافات جلوگیری کند؟

ورزش یکی از مفیدترین و سالم‌ترین سرگرمی‌هایی است که می‌تواند اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را پر کند، ورزش، کسالت و تنبلی را از انسان زدوده و به وی نشاط و شادابی بخشیده، او را برای انجام کارهای و وظایف فردی و اجتماعی آماده نموده و اخلاقش را بهبود می‌بخشد.

ورزش، کمک شایانی به ایجاد و تقویت سلامتی جسمانی و روانی می‌کند و افرادی که با روش صحیح ورزش می‌کنند و یا دارای کارهای با تحرک هستند، سالم‌تر بوده و عمرشان از افرادی که کارهای بدون تحرک دارند بیشتر است،ورزش، روحیه شجاعت، ازخودگذشتگی، مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم را در انسان تقویت کرده، اراده وی را قوی می‌سازد، اما...

اما در این زمینه اعتبارات کمی برای زیرساخت‌های ورزشی، احداث و یا تکمیل پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود، به‌طور مثال خانه کشتی تنکابن دارای خوابگاهی هشت طبقه با ظرفیت 400 نفر، با حدود 90 درصد پیشرفت از سال 92 به حال خود رها شده است.

 

رئیس هیئت کشتی شهرستان تنکابن اظهار کرد: عدم تکمیل 10 درصد باقیمانده موجب شده تا بخش‌های قبلی ساخته‌شده رو به خرابی رود.

سهراب لاریجانی با بیان اینکه از بهار سال 92 پیشرفتی در این پروژه حاصل نشده، عنوان کرد: سال گذشته 400 میلیون تومان برای تکمیل این مکان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما متأسفانه تخصیص پیدا نکرد.

وی با اشاره به اینکه 300 میلیون تومان طلب پیمانکار است، اضافه کرد: امسال نیز حدود یک میلیارد تومان اعتبار دیده شد که تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در گفت‌وگویی با تأیید اظهارات رئیس هیئت کشتی شهرستان تنکابن، اعلام کرد: 110 پروژه نیمه‌کاره از سال 92 تاکنون در مازندران باقی مانده است که برنامه‌ریزی ما با توجه به اعتبارات مالی، بر تکمیل پروژه‌های بالای 50 درصد است.

حبیب حسین زادگان با بیان اینکه اعتبارات به‌صورت قطره‌ای است و نمی‌توان همه را به‌یک‌باره تکمیل کرد، یادآور شد: برای تکمیل 12 پروژه نیمه‌کاره شهرستان تنکابن از محل ارزش‌افزوده و سایر منابع ملی و استانی حدود 2 میلیارد و 670 میلیون تومان مصوب شد.

 

وی در پایان تصریح کرد: این پروژه‌ها جز اولویت‌های ما است که تا پایان سال مالی 96 یعنی ماه چهارم از سال 97 تکمیل و مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

امید است این وعده‌ها تا موعد مقرر محقق شود تا باب بی‌اعتمادی به وعده‌های مسئولان، تکرار نشود و روزنه‌های امید در دل ورزشکاران و ورزش دوستان شهرستان تنکابن دیده شود و زمینه‌ای برای پرورش قهرمانان و پهلوانان دیگری همچون مجتبی گلیج از این دیار باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :