آخرین عناوین

چهارشنبه 4 بهمن 1396-14:58 کد خبر:49960

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رده دوم قرار دارد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در تیپ دو قرار دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، مجید سعیدی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران هدف از برگزاری این جلسه را اطلاع رسانی در خصوص وضعیت تحقیقات و پژوهش‌هایی برشمرد که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام می‌شود و افزود: سالانه یک جشنواره در حوزه معاونت بهداشت، تحت عنوان "جشنواره رازی" برگزار می‌گردد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه جشنواره رازی دارای بخش‌های متعددی است، افزود: در طی بیست و سه دوره‌ایی که تا کنون برگزار شده، در برخی از این بخش‌ها تغییراتی ایجاد شده اما بخش‌هایی نیز ثابت بوده است.

استاد دانشکده داروسازی، از جمله بخش‌های این جشنواره به تقدیر از محققان کشور، مراکز تحقیقاتی برگزیده، دانشگاه‌های منتخب و تحقیقات دانشجویی و کمیته تحقیقات دانشجویی منتخب اشاره کرد و افزود: بخش‌های جانبی آن شامل مراکز تحقیقاتی و ژورنال‌های علمی است که در حیطه معاونت پژوهشی و مورد ارزیابی و تقدیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت بر اساس زیرساخت‌ها، تعداد اعضای هیئت علمی و توانمندی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، آنها را در سه رده و تیپ طبقه‌بندی می‌کند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر اساس فعالیت‌های سال ۹۵ که امسال اعلام شده است، در تیپ دو قرار دارد.

سعیدی افزود: در برخی دوره‌های برگزار شده جشنواره رازی، ما در طی هفت دوره اول و در مابقی دوره‌ها نیز با اختلاف بسیار جزیی دوم شده‌ایم و همین موجب خواهد شد در سال‌های بعد در رده‌های بالاتر  و تیپ یک قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون که در تیپ دو قرار داریم نیز، امتیازات ما از برخی دانشگاه‌ها که در تیپ یک قرار دارند، بالاتر است، ابراز امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال‌های آتی در تیپ یک قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تفاوت‌هایی از منظر قدمت، زیرساخت‌ها و تعداد اعضای هیئت علمی با دانشگاه‌های تیپ یک وجود دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران دو هزار هیئت علمی و دانشگاه ما حدود ۴۰۰ هیئت عملی دارد.

وی با بیان اینکه دانشکده بهداشت و داروسازی ما در کشور رتبه ششم و دانشکده پزشکی ما در کشور رتبه دهم را کسب کرده، خاطرنشان کرد: درحالی که داده‌های نرمالیزه نشده و این داده‌ها خام هستند.

وی در رابطه با تعداد مقالات چاپ شده از این دانشگاه در پایگاه‌های مختلف علمی گفت: در سال گذشته، ۴۱۶ مقاله در رده ISI، ۱۲۵ مقاله در Pub.med داشته‌ایم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :