آخرین عناوین

چهارشنبه 4 بهمن 1396-18:43 کد خبر:50021

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

طلب ۶۰۰ میلیارد تومانی علوم پزشکی مازندران از بیمه ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه مبلغ 600 میلیارد تومان از میزان از بیمه ها طلب دارد که ۱۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۹۵ است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،سید عباس موسوی چهارشنبه شب در همایش تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به نقش اثر گذار پرستاران در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مهم بودن  این شغل و مشکلاتی که پرستاران با آن مواجه هستند هنوز نتوانستیم آن را بطور شایسته به جامعه معرفی کنیم.

وی ،مسئولیت پذیری ،صبر ،تعهد و ایثار را از شاخصه های مهم پرستاری عنوان کرد و افزود: وقتی در معنای واژهٔ پرستاری از این کلمات استفاده می شود ، بار مسئولیت پرستاران را در قبال بیماران افزون تر می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:آنچه که مسئولیت پرستاران را در حوزه خود افزایش می دهد شرافت انسانی است چرا که پرستاران به غیر از بیماری با بیمار به عنوان انسان سر و کار دارند.

وی کار درمانی بیمار را کار تیمی و جمعی اعلام کرد و افزود: چنانچه هر کجای این تیم مورد خدشه واقع شود ،تیم با مشکل مواجه می شود.

موسوی در بخش دیگر از سخنانش به مشکلات پرستاران اشاره کرد و گفت:جامعه پرستاران ماهها است که حقوق خود رادریافت نکرده اند و گاهی نیز از این بابت گلایه می کنند اما متذکر می شوم که حتم داشته باشید که هیچیک از همکاران ما قصد وارد کردن خدشه به نظام پرستاری را ندارند.

وی به طلب ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها اشاره کرد و ادامه داد: از این میزان ۱۳۱ میلیارد تومان مربوط به سال ۹۵ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مقرر شد بیمه ها همت کنند و مطالبات را پرداخت کنند،مهمترین کار این است که نظم پرداختی داشته باشیم تا جامعه پزشکی که مطالباتی دارند نیز به زندگی خود از لحاظ مالی نظم ببخشند.

در ادامه این مراسم دکترحامد روحانی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار اظهار داشت: پرستاران در تامین و ارتقاء سلامت جامعه نقش عمده ای ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه پرستاران به موازات پزشکان در جهت ارتقای سلامت جامعه نقش دارند افزود :پرستاران به غیر از خدماتی که به بیماران ارائه می دهند معنویت را هم برای خود ذخیره می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در بحث پرستاری و مراقبت از بیمار باید به معنویات هم بپردازیم چرا که توجه به معنویات در کنار شغل مقدس پرستاری و درمان به دلیل تاثیرگذاری بر روحیه پرستار و بیمار امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: پرستاری از مشاغل سخت جامعه به شمار می آید، لذا چنانچه انگیزه معنوی از این شغل حذف شود بی شک ادامه ی کار را برای آنان سخت تر خواهد کرد.

روحانی زاده با بیان اینکه در حال حاضر دامنه فعالیت پرستاران بیش از گذشته بوده و این فعالیت گسترده تر شده است بر توجه بیشتر به این قشر از جامعه تاکید کرد.

گفتنی در پایان این مراسم از پرستاران نمونه کشوری و استانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیر به عمل آمد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :