آخرین عناوین

پنجشنبه 5 بهمن 1396-20:14 کد خبر:50029

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

نخستین سامانه سرد و زمستانی در راه مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از روز شنبه با تقویت سامانه سرد و بارشی شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس دمای هوای استان هستیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی  اظهار داشت: کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به بلده با هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده و دمای هوای ساری نیز در سردترین ساعت به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی با اشاره به بارش‌های پراکنده در غرب مازندران، افزود: بیشترین بارش از نوشهر به میزان ۱۲ میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: امروز و فردا شاهد بارش‌های پراکنده به ‌ویژه در غرب مازندران هستیم که بارش در ارتفاعات سردسیر استان به ‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: پیرو اخطاریه هواشناسی با تقویت سامانه سرد و بارشی در آسمان مازندران، از روز شنبه هفت بهمن ماه امسال ابتدا بارش برف در ارتفاعات استان شروع و تا عصر شنبه بارش برف به تدریج به ارتفاعات پایین‌تر به سمت کوه‌پایه‌ها و دامنه‌ها کشیده می‌شود.

اسدی افزود: با تداوم این روند شاهد افت شدید دما در استان از شنبه ‌شب تا صبح دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باغداران نسبت به برداشت باقی‌مانده مرکبات طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه اقدام کنند، خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی( باغبانی، زراعی ،دامی و همچنین گل‌خانه‌ها) با توجه به کاهش شدید دما تمهیدات لازم را بیندیشند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اظهار کرد: با توجه به لغزندگی، یخ‌بندان و کولاک برف به ‌ویژه در محورهای کوهستانی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ ، زنجیر چرخ و پوشاک گرم به رانندگان توصیه می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای خزر امروز و فردا نسبتا مواج و روز جمعه به‌ صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :