آخرین عناوین

پنجشنبه 5 بهمن 1396-20:43 کد خبر:50031

برگزاری همایش تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران

همایش تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضورو مدیر کل توانمند سازی معاونت پرستاری وزارت بهداشت کشور برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دادگری مدیرکل توانمندسازی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران  اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه بايد کاري کنيم تا بيمار غير از درد بيماري دغدغه ديگري نداشته باشد؛ يکي از برنامه‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اين است كه پرستار براي بيمار مرد و زن از جنس خودشان باشد تا ارتباط بهتري بين آنها برقرار باشد.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار کرد:جامعه پرستاری مازندران مبالغی را برای خرید چندین کانکس به پرستارانی که خانه‌های آنها در زلزله تخریب شده است اختصاص دادند و من با قلبی پُر از دعا براي قدرداني از پرستاران به مازندران آمده‌ام.

مدیرکل توانمندسازی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خبر خوش وزیر بهداشت درباره پرداخت معوقات پرستاران تا پایان سال، گفت: تمام تلاش این است که این اتفاق بیفتد و معوقات پرستاران تا پایان شهريور ۹۶ ماه به‌صورت يکجا پرداخت و گشايشي در دانشگاه‌ها ايجاد شود.

وی درباره برنامه‌های توانمندسازی پرستاران بیان کرد:آموزش‌های ضمن خدمت و مستمر با معاونت پرستاری با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد.

دادگری با قدردانی از زحمات پرستاران گفت: افتخار می‌کنیم که پرستار هستیم و الگوی خود را حضرت زینب(س) قرار داده‌ایم.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به نقش اثر گذار پرستاران در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مهم بودن  این شغل و مشکلاتی که پرستاران با آن مواجه هستند هنوز نتوانستیم آن را بطور شايسته به جامعه معرفي کنيم.

وی ،مسئولیت پذیری ،صبر ،تعهد و ایثار را از شاخصه های مهم پرستاری عنوان کرد و افزود: وقتی در معنای واژه ی پرستاري از اين کلمات استفاده مي شود ، بار مسئوليت پرستاران را در قبال بيماران افزون تر مي کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:آنچه که مسئولیت پرستاران را در حوزه خود افزایش می دهد شرافت انسانی است چرا که پرستاران به غیر از بیماری با بیمار به عنوان انسان سر و کار دارند.

وی کار درمانی بیمار را کار تیمی و جمعی اعلام کرد و افزود: چنانچه هر کجای این تیم مورد خدشه واقع شود ،تیم با مشکل مواجه مي شود.

موسوی در بخش دیگر از سخنانش به مشکلات پرستاران اشاره کرد و گفت:جامعه پرستاران ماهها است که حقوق خود رادریافت نکرده اند و گاهی نیز از این بابت گلایه می کنند اما متذکر می شوم که حتم داشته باشید که هيچيک از همكاران ما قصد وارد كردن خدشه به نظام پرستاري را ندارند.

وی به طلب ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها اشاره کرد و ادامه داد: از این میزان ۱۳۱ میلیارد تومان مربوط به سال ۹۵ است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:مقرر شد بیمه ها همت کنند و مطالبات را پرداخت کنند،مهمترین کار این است که نظم پرداختی داشته باشیم تا جامعه پزشکی که مطالباتی دارند نیز به زندگي خود از لحاظ مالي نظم ببخشند.

در ادامه این مراسم روحانی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار اظهار داشت: پرستاران در تامین و ارتقاء سلامت جامعه نقش عمده ای ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه پرستاران به موازات پزشکان در جهت ارتقای سلامت جامعه نقش دارند افزود :پرستاران به غیر از خدماتی که به بیماران ارائه می دهند معنویت را هم برای خود ذخيره مي کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در بحث پرستاری و مراقبت از بیمار باید به معنویات هم بپردازیم چرا که توجه به معنویات در کنار شغل مقدس پرستاری و درمان به دلیل تاثیرگذاري بر روحيه پرستار و بيمار امري ضروري و اجتناب‌ناپذير است.

وی افزود: پرستاری از مشاغل سخت جامعه به شمار می آید، لذا چنانچه انگیزه معنوی از این شغل حذف شود بی شک ادامه ی کار را برای آنان سخت تر خواهد کرد.

روحانی زاده با بیان اینکه  در حال حاضر دامنه فعالیت پرستاران بیش از گذشته بوده و این فعالیت گسترده تر شده است بر توجه بیشتر به این قشر از جامعه تاکید کرد.

گفتنی در پایان این مراسم از پرستاران نمونه کشوری و استانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیر به عمل آمد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :