آخرین عناوین

شنبه 7 بهمن 1396-11:51 کد خبر:50048

معاون هواشناسی مازندران خبرداد:

نفوذ نخستین موج سرمای زمستانی در مازندران/فعالیت‌های صید و صیادی توصیه نمی‌شود

معاون هواشناسی مازندران گفت: شاهد بارش باران و برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران هستیم که از امشب به ‌تدریج به سمت دامنه‌های مناطق ساحلی استان گسترش پیدا کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: براساس پیش‌بینی هواشناسی از روز پنج‌شنبه هفته گذشته شاهد بارش‌های پراکنده باران در آسمان مازندران بودیم که بیشترین بارش از نوشهر به میزان 17میلی‌متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت بارش در ارتفاعات مازندران به‌صورت برف بوده است، اضافه کرد: بیشترین ارتفاع برف از تمل ( ارتفاعات رامسر)20، سیاه‌بیشه 13، محدوده پل زنگوله تا تونل کندوان بین 15 تا 20، ارتفاعات کجور یک تا پنج، ارتفاعات مرزن‌آباد و کلاردشت  پنج تا 15، آلاشت دو و بلده یک سانتی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: در حال حاضر شاهد بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران هستیم که از امشب انتظار داریم به‌تدریج به سمت دامنه‌های مناطق ساحلی استان گسترش پیدا کند.

اسدی با بیان اینکه فردا ارتفاعات مازندران مه‌آلود و ابری همراه با بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز دوشنبه نیز افت دمای هوا ادامه پیدا کرده و از اواخر روز از ناپایداری هوا کاسته می‌شود.

وی یادآور شد: روز سه‌شنبه با عبور موجی از روی منطقه انتظار داریم در برخی ساعات شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده برف و باران در برخی از مناطق مازندران باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه کمینه دمای هوا روزهای دوشنبه وسه‌شنبه به زیر صفر می‌رسد، اضافه کرد: با توجه به برف و کولاک در جاده‌های استان لازم است رانندگان به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس و راهداران توجه کنند.

اسدی اظهار کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نیز برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی بیندشند تا شاهد مشکلی نباشیم.

وی ادامه داد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز چهارشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران طی این مدت به‌صورت مواج پیش‌بینی شده و برای فعالیت‌های صید و صیادی توصیه نمی‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :