آخرین عناوین

شنبه 7 بهمن 1396-16:56 کد خبر:50053

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور هشدار داد:

هشدار به دامداران مازندرانی پس از بارش برف

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور در خصوص بارش برف و کاهش دما به دامداران مازندرانی هشدار داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، الهیار ولیزاده رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور گفت: با توجه به تغییرات ناگهانی دمای هوای مازندران دامداران پس از بارش برف و باران و یخبندان دام‌ها را با احتیاط به چرا ببرند.

وی افزود: با توجه به کاهش دمای هوای مازندران، دامدارانی که موقع زایش دام آن‌ها است باید از لحاظ گرمایشی سالن‌های خود را مجهز کنند.

ولی زاده گفت: با توجه به سرمای هوا احتمال از بین رفتن علوفه‌ های سبز وجود دارد و دامداران باید دمای سالن نگهداری علوفه خشک را کنترل کنند.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور با بیان اینکه ۱۰۰ درصد شبدر در مازندران به علت برف و سرمای آذر پارسال از بین رفت، افزود: در مجموع ۸۰ درصد تغذیه دام که مربوط به علوفه کشت پاییزه بود در سرمای آذر از بین رفت.

ولی زاده گفت: ۱۰ هزار هکتار از زمین‌ های کشت شبدر مازندران هم بخاطر سرمای شدید پارسال غافلگیر شد.

وی افزود: ۱۵ درصد از دامداری‌ های مازندران صنعتی و نیمه صنعتی است و با توجه به هزینه‌های بالای دامپروری صنعتی، مردم مناطق روستایی استان از شرایط محیطی استفاده کرده و به دامداری سنتی روی می‌ آورند.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور با بیان اینکه ۹۰ درصد دامداری‌ های مازندران مربوط به روستا و سبک سنتی است، گفت: مازندران ۵ دامداری صنعتی دارد.

دامداران مازندرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۷۰ هزار راس دام سنگین پرورش می‌دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :