آخرین عناوین

شنبه 7 بهمن 1396-17:58 کد خبر:50054

آوارگی؛ همین نزدیکی‌ها:

زندگی یک خانواده تنکابنی زیرسقفی از چوب و پلاستیک / تصاویر

یک خانواده تنکابنی به ‌دلیل نداشتن پول پیش برای تهیه منزل اجاره‌ای،در یکی از کوچه‌های این شهر در سرپناهی از چوب و پلاستیک و پتو روزگار می‌گذرانند.‌


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، یک‌هفته از بهمن‌ماه96 گذشته و چند روزی است که زمستان به‎خوبی احساس می‌شود با برف و سرمایی که از غرب آمده است، در حال حاضر آسمانی بارانی و برفی در سراسر مازندران حکم‌فرما است.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی مازندران در حال حاضر دمای هوا در نوشهر، رامسر و تنکابن 7 درجه سانتی‌گراد و در مرکز و شرق مازندران نیز 8 درجه بالای صفر است و این شرایط تا روز دوشنبه به همین ترتیب ادامه دارد، از فردا نیز بارش باران و برف شدت می‌یابد.

با این مقدمه، در یک روز سرد بارانی در دمای حدود 7 درجه زیر آسمان خدا؛ جایی در یکی از کوچه‌ پس‌کوچه‌های شهر تنکابن به‌سراغ خانواده‌ای می‌رویم که در این سرما و یخبندان در وضعیت بدی روزگار می‌گذرانند.

خانم خانه می‌گوید: کمی آن‌طرف‌تر در منزل اجاره‌ای سکونت داشتیم، پولِ پیش بیشتری برای پرداخت نداشتیم، (5.5 میلیون تومان با 500 هزار تومان اجاره)، به همین دلیل صاحبخانه عذرمان را خواست و ما را از خانه بیرون کرده است.

وی با اشاره به اینکه از یک‌ماه پیش تاکنون در این شرایط زندگی می‌کنیم، افزود: دو فرزند پسر 25 و 27 ساله و یک دختر 12 ساله دارم، همسر و پسرانم نیز بیکار هستند.

این زن که درمانده است، می‌گوید: خیلی به دنبال خانه رفتیم اما هر جا که می‌رفتیم 5 میلیون پول پیش می‌خواستند با 500 تومان اجاره ماهانه که نداشتیم پرداخت کنیم.

شاید حق با صاحبخانه باشد، و شاید هم حق با این خانواده، ما قضاوت نمی‌کنیم، اما ظاهر موضوع این است که یک خانواده اکنون با تکه‌های چوب و پلاستیک و با استفاده از پتو و زیلو برای خود جایی برای زندگی ساخته‌اند زیر باران و برف.

در صحبت‌های مادر این خانواده، اسرار زیادی نهفته بود، نشان می‌داد که زندگی پُردغدغه و سختی دارند، هر چه باشد، آنها انسان هستند، اکنون نیاز به سرپناه مطمئنی دارند، شایسته نیست به هر دلیلی که از خانه بیرون شده‌اند، از توجه دیگران به‌دور باشند.

نیاز است تا اگر مسئولی، نیکوکاری یا هر شخص حقیقی و حقوقی دیگری فکری برای سرپناه این خانواده دارد، دریغ نکند، هوا سرد است؛ به گنجشک‌ها غذا می‌دهیم، برای آنها لانه می‌سازیم... این‌طرف چند انسان زیر باران و برف روزگار می‌گذرانند... مطمئن هستیم دستان خدا به یاری این خانواده می‌شتابد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :