آخرین عناوین

يکشنبه 8 بهمن 1396-9:51 کد خبر:50065

هردم از این باغ بری می رسد:

بخش سونوگرافی کلینیک طوبی ساری تعطیل شد

بخش کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طوبی ساری به دلیل نبود پزشک تعطیل شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، بخش سونوگرافی مرکز طوبی مازندران به دلیل نبود پزشک تعطیل شده است و در حال حاضر خدمات‌گیرندگان این بخش برای اقدامات تشخیصی، به دیگر مراکز درمانی در سطح بیمارستان‌های دولتی و یا بخش خصوصی باید مراجعه کنند.

در همین ارتباط حامد روحانی‌زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: کلینک درمانی طوبی مستقل بوده است، تعهدات همکار پزشک ما که در گذشته در این مجموعه فعالیت می‌کرد به اتمام رسیده و منتظر اضافه شدن پزشک به این مجموعه هستیم.

وی بدون اشاره به زمان مشخص برای حضور پرشک متخصص در این بخش، خاطرنشان کرد: برای فعالیت مجدد این بخش نیروی جدیدی باید به مرکز اضافه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد:طوبی کلینک ویژه است، مدت زمان حضور پزشک بستگی به تعهد آنها نزد دانشگاه دارد و پس از اتمام دوره تعهد شده، پزشک می‌تواند مرکز را ترک کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان معرفی پزشک جایگزین پیش از اتمام طرح پزشک حاضر وجود نداشت، افزود: دانشگاه پزشک رادیولوژیست تمام‌وقت در اختیار ندارد و امکان جایگزینی منوط به اعزام نیروی متخصص از طرف وزارت بهداشت است.

روحانی‌زاده با اعلام اینکه تامین نیرو متخصص در مرکز طوبی جزو تعهدات دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیست، گفت: اینجا مطب پزشکان است، در صورتی که دانشگاه پزشک تمام‌وقت در اختیار داشته باشد، می‌تواند از این ظرفیت برای خدمات‌دهی در مرکز طوبی استفاده کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد:پزشکان اجبار کار برای حضور در این مراکز ندارند، طوبی مطب تلقی می‌شود و بستگی به نظر پزشک دارد.

وی ادامه داد: در همه رشته‌ها پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز طوبی مشغول طبابت بوده اما در رشته رادیولوژی به دلیل اتمام تعهد پزشک مربوطه، در حال حاضر جایگزینی برای فعالیت این بخش وجود ندارد.

روحانی‌زاده اضافه کرد:در حال حاضر مردم برای دریافت خدمات رادیولوژی می‌توانند به مرکز بوعلی و امام خمینی(ره) ساری مراجعه کنند.

براساس این گزارش، در حال حاضر مدت زمان نوبت‌دهی برای بیماران نیازمند به خدمات سرپایی رادیولوژی در دو بیمارستان دولتی 12 روزه هست و با توجه به تعطیل شدن رادیولوژی کلنیک طوبی، احتمال افزایش زمان نوبت‌دهی‌ها تشدید می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :