آخرین عناوین

دوشنبه 9 بهمن 1396-9:9 کد خبر:50089

در پی سردی هوا و بارش برف رخ داد:

لغو تمامی برنامه‌های ناوگان مسافری مازندران

هوای برفی زمستانی در شهرها و روستاهای مازندران در حالی وارد سومین روز خود را سپری می کند که تمامی برنامه‌های ناوگان مسافری مازندران تا اطلاع ثانوی لغو شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، هوای سرد زمستانی همراه با بارش شدید برف پس از سال‌ها میهمان بسیاری از مردم اقصی نقاط کشور خصوصا شمال ایران شده است و این بارش نزول رحمت الهی برای مردمان خطه مازندران خوشحالی‌ها و نگرانی‌هایی نیز به دنبال داشته است.

بارش باران که از عصر شنبه از غرب مازندران وارد استان شده به مرور از شنبه شب با شروع بارش برف در ارتفاعات چهره اکثر مناطق کوهستانی مازندران را سفیدپوش کرده است.

این بارش برف زمستانی از روز یکشنبه در اکثر نقاط شهری و روستایی جلگه ای مازندران باریدن کرده و سبب خوشحالی مردمان مناطق روستایی استان شده است.

علیرغم بارش شدید برف و باران در مناطق مختلف استان، مشکل حادی در مازندران برای مردم و روستائیان ایجاد نشده و اکثر راههای روستایی مازندران به جز مناطق بالادست شرق و غرب استان، باز و تردد در آن جریان دارد.

لغو تردد وسایل نقلیه همگانی

راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در اطلاعیه ای به مسافران و شرکت‌های حمل و نقل عمومی آورده است: با توجه به شرایط جوی حاد در محورهای مواصلاتی بویژه محدوده محورهای هراز، سوادکوه، کندوان برنامه تردد وسایل نقلیه همگانی لغو شده است.

در این اطلاعیه از همه هموطنان تقاضا شد سفر خود را به روزهای آینده  از مازندران و به مقصد مازندران موکول کنند.

مسدودی راههای روستایی آمل

بارش برف که از روز گذشته در ارتفاعات آمل شدت گرفته و در برخی مناطق بخش‌های لاریجان و امامزاده عبدالله باعث سفیدپوش شدن شده و در گردنه امام‌زاده هاشم و دیگر مناطق گردنه‌ای بارش شدید برف باعث مسدود شدن محور هراز شد.

راهداران و عوامل حمل و نقل جاده‌ای در فصل سرد سال همه تلاش خود را برای برقراری مسیر ارتباطی محور هراز به کار می‌گیرند و برف برخی روستاهای بخش امامزاده عبدالله و لاریجان را با مشکلات قطعی برق و عدم تردد خودروها روبرو کرد که بلافاصله با تلاش عوامل راهداری مسیرها بازگشایی شده یا در حال بازگشایی است.

با اشاره به بارش‌های باران و برف طی روزهای اخیر در مازندران، اظهار کرد: بارش‌های باران عمدتاً در مناطق جلگه‌ای و بارش‌های برف بیشتر در مناطق کوهستانی بوده است.

افزایش بارش نزولات آسمانی در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه با توجه به کمبود بارش‌ها و کاهش ذخیره آبی زودتر از اینها نیازمند بارش باران در استان بودیم، افزود: با این بارش‌ها ذخیره آبی خوبی در استان ایجاد شده است.

محمد رضا رضوی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها در شهرستان رامسر با 80 سانتی‌متر، سیاه‌بیشه 34 سانتی‌متر و بلده 40 سانتی‌متر بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین بارش باران با 56 سانتی‌متر در شهرستان نوشهر صورت گرفته است.

رضوی با بیان اینکه بارش‌ها بسیار مناسب بوده است، تصریح کرد: باغداران، دامداران و گلخانه‌داران مراقب کاهش شدید دمای هوا باشند تا از نظر مالی دچار خسارت نشوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :