آخرین عناوین

سه شنبه 10 بهمن 1396-11:6 کد خبر:50119

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی/یخ‌بندان 3ساعته در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: احتمال سقوط بهمن با توجه به بارش برف سنگین طی روزهای گذشته و همچنین افزایش دمای هوا در مناطق کوهستانی مازندران وجود دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،سیدمحمدرضا رضوی اظهار داشت: با توجه به بارش برف سنگین طی روزهای گذشته و همچنین استقرار هوای گرم و افزایش دمای هوا احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی مازندران وجود دارد.

وی بیان کرد: لازم است افراد از ایستادن در اماکنی که با تابلوهای هشداردهنده در این زمینه مشخص‌ شده پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه اخطاریه‌های لازم در این زمینه به مأموران پلیس راه داده شده است، افزود: مأموران پلیس راه و راهداران نیز در محورهای استان حضور دارند.

* دمای هوا در ارتفاعات تا منفی 15 درجه سانتی‌گراد رسید

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه مدت یخ‌بندان حدود 3 ساعت بود، اضافه کرد: خوشبختانه مدت یخ‌بندان کوتاه بود، اگر یخ‌بندان ادامه می‌یافت امکان داشت به محصولات کشاورزی آسیب وارد کند.

رضوی با بیان اینکه امروز دمای هوا در مناطق جلگه‌ای مازندران بین منفی 1.8 تا 4 درجه سانتی‌گراد زیر صفر متغیر بود، تصریح کرد: امروز نیز شاهد افزایش دمای هوا در آسمان مازندران خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا افزایش دمای هوا نگرانی در زمینه کم‌آبی و ذوب شدن زودهنگام برف‌ را در مناطق کوهستانی مازندران ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: به ‌دلیل اینکه شب گذشته شاهد یخ‌بندان بودیم و دمای هوا در ارتفاعات تا منفی 15 درجه سانتی‌گراد رسیده است، شاهد ذوب شدن زودهنگام برف نخواهیم بود و منبع خوبی برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی خواهد بود.

عبور 2 موج ناپایدار طی هفته جاری در آسمان استان

براساس این گزارش احمدی اظهار کرد: روز گذشته شاهد خروج سامانه سرد و بارشی در آسمان مازندران بودیم و همچنین کمینه دمای هوا نیز شب گذشته کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به شب سرد و یخ‌بندان در مازندران اضافه کرد: صبح امروز کمینه دمای هوا از بلده منفی 19 درجه و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به منفی 3 درجه سانتی‌گراد رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: دمای هوای ساری نیز بین حداقل دو درجه زیر صفر و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغیر بود.

اسدی با بیان اینکه شب گذشته با توجه به کاهش ابرناکی آسمان مازندران دمای هوا نیز به‌صورت محسوس کاهش یافت، تصریح کرد: امروز شاهد عبور امواج کم و بیش ناپایدار از روی منطقه هستیم که پیامد آن افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات مازندران است البته مقدار بارش‌ها چندان قابل ملاحظه نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه روز چهارشنبه با شکل‌گیری جریانات جنوبی جو پایداری در آسمان مازندران حاکم شده و شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود، بیان کرد: روز پنج‌شنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات هستیم که مقدار آن زیاد نخواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای جمعه تا اوایل هفته آینده جو پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود.

اسدی درباره وضعیت دمای هوا طی این مدت در مازندران، خاطرنشان کرد: در این مدت شب‌ها کماکان نسبتاً سرد خواهد بود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :