آخرین عناوین

شنبه 14 بهمن 1396-23:38 کد خبر:50196

جلسه ای متفاوت در شورای شهر ساری:

مهمترین جلسه علنی شورای شهر ساری برگزار شد/بحث های کارشناسی و کارساز برای شورا و مردم

مهمترین جلسه علنی شورای شهر ساری با حضور همه اعضا برگزار و تصمیمات کارسازی برای شهر و مردم اتخاذ شد.


به گزارش خزرخبر، این جلسه شورای شهر ساری که در مورد بندهای مهم  لایحه بودجه و عوارض بود ،صحنه های جالبی را خلق کرد.

ریاست جلسه امروز به علت حضور مدینه در جلسه ای دیگر به عهده ذلیکانی نائب رئیس جوان و کارشناس فنی شورا بود.

بحث های فنی ذلیکانی و اداره جلسه شورا با اظهار نظرهای کارشناسی تمامی اعضای شورا بخصوص عشوری و نقیبی و نجاریان در کنار دیگر اعضا برای حضار در جلسه بسیار زیبا و جالب بود.

اظهار نظرهای گاه و بیگاه ذلیکانی که بعضا بخاطر حساسیت موضوعات مطرح شده بود نشان از آن داشت که ذلیکانی همچنان شور و نیروی روزهای اولیه حضور در شورا را به همراه دارد.

نجاریان که رئیس کمیسیون طرح و برنامه می باشد با صبوری و متانت و اخلاق خوش که همراه با تجربه چندین ساله در این کمیسیون بود توانست کمک شایانی به دیگر اعضا نماید.

مدینه نیز که با نیم ساعت تاخیر همزمان با فرزانه وارد صحن شورا شد با نظرات کارشناسی خود بار دیگر نشان داد که در کار تخصصی خود صاحب نظر بسیار خوبی است.

بیشترین بحث و تبادل نظر در جلسه امشب شورا در ساعات اولیه و در مورد لایحه عوارض بین ذلیکانی و نجاریان بود که پایان خوشی در پی داشت.

فرزانه نماینده شورا و یکی از منابع بزرگ و با ارزش در مسائل شهری و شهرسازی در این نشست حضور داشت که با راهنمایی های خود به اعضای شورا در بررسی تصویب هرچه بهتر لایحه کمک خاصی نمود.

عشوری که از باتجربه ترین اعضای شورا می باشد در این جلسه بار دیگر با نظرات کارشناسی خود نشان داد، که در عمل به شعارهای خود جهت پیشرفت و توسعه ساری مصمم تر از همیشه می باشد.

رضایت اعضای شورا از تصویب بسیاری از بندهای لایحه عوارض، نشان از آن داشت که به قدر کافی همراه با بحث و تبادل نظر در مورد عوارض با توجه به موقعیت تمامی مناطق مختلف شهر تصمیم گیری شد.

موارد تعجب آور در مورد شورای شهر ساری، نصب کارت شناسایی بر روی سینه دست اندرکاران جلسات شورا بود که جای تعجب داشته و امیدواریم، این موارد حساسیت زا از این جلسات حذف شود.

براساس این گزارش، سید مسعود مدینه در این جلسه اظهار داشت: کلیات لایحه عوارض شهرداری‌ ساری مورد بررسی قرار گرفت که با تصویب کلیات آن جزئیات تغییر یافته در هیئت تطبیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: کشورهایی که بیش از 80  درصد ساخت و ساز می‌کنند ضریب باید کمتر باشد و برای تشویق مردم به تامین پارکینگ از پرداخت عوارض معاف شدند.

مدینه با بیان اینکه انضباط مالی باید رعایت و هزینه کردها مشخص شود و اعتبار هر کمیسیون و برنامه در جای خود هزینه شود، تصریح کرد: برای ساخت پارکینگ باید سیاست‌ها تشویقی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: سیاستگذاری شورا درآمدزایی بوده و افزایش قیمت و اعمال ضرایب، جهت کاهش تخلفات و عامل بازدارنده متخفان است.

علی اکبر زلیکانی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز  با اشاره به گرامی‌داشت فجر انقلاب، گفت: امروز دشمن تمام تلاش خود را برای ناکارآمد دادن نظام به کار گرفته است.

وی افزود: تنها راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ایجاد اشتغال و کار، اقدام صحیح و رفع مشکلات معیشتی مردم است.

سعید نجاریان، عضو شورای اسلامی شهر ساری افزود: با توجه به اینکه عدالت در دریافت بهای عوارض از شهروندان رعایت شده است، بایدعوارض و ارزش افزوده کسری حدنصاب و مساعدت به شهروندان و کمیته درآمدی در شورا بررسی شود.

علیجان شمشیربند، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه فسادهای اداری اختلاس و دریافت حقوق نجومی در میان مدیران انقلابی باید به دور باشد و انقلابی باشند، گفت: درآمد پایدار در شهرداری ساری باید تقویت شود.

حمید فرزانه، معاون شهرسازی شهردار ساری در این نشست گفت: باید با مصوبات شورا جهت ارتقا شهر باشد و منافع آن را مردم ببینند و در چارچوب قانون اقدام شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :