آخرین عناوین

دوشنبه 16 بهمن 1396-11:15 کد خبر:50223

التیماتوم دو هفته ای دادگستری مازندران به شهرداری های استان:

برخورد جدی دادستان‌های مازندران با متخلفان زباله/مهلت 15 روزه به شهرداری‌ها

رئیس کل دادگستری مازندران گفت:شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها باید به وظایف خود در قبال تعیین مکان، جمع‌آوری و بازیافت زباله به درستی عمل کنند، زیرا درغیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد می شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، محمدعلی تقوی‌فرد در جلسه شورای پیشگیری استان اظهار داشت: در جهان فعلی هر چیزی آثاری دارد، همان‌طور که ما انسان‌ها در بین موجودات اثرگذار خواهیم بود و منابع طبیعی و محیط زیست تاثیرات مهمی در زندگی انسان‌ها دارد و نباید این منابع حیاطی با غفلت و بی‌تدبیری از بین ببریم یا آسیب جبران‌ناپذیری به آن وارد کنیم، بلکه باید در نگهداری و حفظ آن کوشا باشیم همانطور که دنیا به این قضیه اهمیت ویژه‌ای داده است.

وی به برخورد قانونی با متخلفان در این‌باره اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری و پیگیری در موضوع حساس محیط زیست و منابع طبیعی است و در این راستا موضوع پسماند زباله در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری مازندران درباره ساماندهی بازیافت زباله افزود: سه مرجع در این مورد نقش موثری دارند، یکی از آنها شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها هستند که نقش مباشر را دارند، به ‌طوری که باید زباله سطح شهر را به صورت اصولی جمع‌آوری و ساماندهی کنند و همچنین محیط زیست باید نظارت کاملی بر این موضوع داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها باید به وظایف خود در قبال تعیین مکان و جمع‌آوری، حمل و بازیافت زباله به درستی عمل کنند، زیرا درغیر این صورت موضوع عنوان مجرمانه داشته و دستگاه قضایی به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

تقوی‌فرد درباره نقش دستگاه قضایی استان به‌ویژه دادستان‌ها افزود: دادستان‌های سراسر حوزه‌های قضایی با ورود به موضوع زباله در حوزه خود با متخلفان و کسانی که منابع طبیعی و محیط زیست را آلوده کرده‌اند، مطابق قانون برخورد کنند.

وی تاکید کرد: پیشگیری و هماهنگی و برگزاری جلسه با استانداری در گام نخست لازم و ضروری است.

رئیس کل داد گستری مازندران گفت: زمان‌بندی برای حل معضل زباله در استان از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان انجام می‌شود.

این مسئول به مهلت تعیین شده 15 روزه به تمام شهرداری‌های سراسر استان اشاره و تصریح کرد: ظرف 15 روز شهردارهای سراسر استان در جلسه‌ای که استانداری تشکیل می‌دهد درباره این معضل توجیه شوند و این مشکل باید ظرف مدت مشخص و معینی حل شود.

تقوی‌فرد در پایان نقش فرهنگ در میان آحاد مردم جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در میان جامعه نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :