آخرین عناوین

دوشنبه 16 بهمن 1396-16:58 کد خبر:50229

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

افتتاح 44 پروژه بهداشتی و درمانی دهه فجر در مازندران/خدمات اورژانس بیمارستانی تخصصی‌تر می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افتتاح 44 پروژه حوزه بهداشت و سلامت با اعتبار 1400 میلیارد ریال در ایام دهه فجر در استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس حامد روحانی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح تحول سلامت به عنوان یکی از محوری‌ترین طرح‌های دولت است و در این طرح خدمات ارزشمندی در حوزه درمان به مردم و بیماران ارائه شد.

وی یکی از معضلات در بخش درمان در کشور را در حوزه زیرساخت، امکانات و بودجه ناکافی عنوان کرد و افزود: مردم در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی دچار مشکل می‌شدند که با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات مردم در در حوزه درمانی برطرف شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد:دولت در این بخش با اختصاص بودجه و امکانات بخشی از مشکلات را احیاء و نواقص را برطرف کرد و هرچند تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه بسته‌های مختلفی در طرح تحول سلامت اجرا شد، ادامه داد: طرح هتلینگ بیمارستانی در حوزه نوسازی، بازسازی و ایجاد بخش‌های جدید بیمارستانی در تمام بیمارستان‌های استان اجرا شد .

روحانی‌زاده ایجاد کلینیک‌های ویژه و خدمات سرپایی را یکی از خدمات دولت در بسته طرح تحول سلامت دانست و گفت: ساخت ۱۴ کلینیک ویژه در  استان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت که بخشی از آن بهره‌برداری و بخشی دیگر تا سال آینده افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تمام وقت کردن پزشکان در بیمارستان در این طرح ماندگاری پزشک در کار دولتی بیشتر شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در کل استان 120 پزشک مقیم داریم که دولت حقی را برای بالا بردن خدمات و کیفیت به بیماران به این پزشکان پرداخت می‌کند، افزود: پزشکان مقیم در رشته‌های اطفال، زنان، داخلی و قلب در بیمارستان‌ها حضور دارند

این مسئول با اشاره به اینکه در سه سال اخیر 120 تخت ویژه بیمارستانی را در استان توسعه داده‌ایم، بیان کرد:در این بخش سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته است.

روحانی‌زاده از توسعه تخت‌های پی.آی.سی و آی‌سی‌یو برای کودکان و اطفال خبر داد و گفت:با گسترش خدمات اعزام بیماران از مناطقی به مناطق دیگر کمتر شده است و در طرح تحول سلامت در حوزه تجهیزات پزشکی اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام مردم بعداز طرح تحول سلامت بیمه شدند، اظهار کرد: بسیاری از خدمات در این طرح رایگان شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در استان حدود یک‌هزار و 250 بیمار مبتلا به ام‌اس داریم، تصریح کرد:خدمات داروهای خاص برای این بیماران رایگان است و در ساری مرکز دیالیز شهروند که یکی از مجهزترین و دارای بالاترین استاندارد دنیا است با 50 تخت در سه شیفت به بیماران خدمات ارائه می‌کند در مرکز دیالیز در قائم‌شهر هم با 50 تخت در سال آینده افتتاح می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حدود 280 نفر بیمار هموفیلی در استان داریم که دولت و وزارت بهداشت فاکتور انعقادی را به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد، افزود: 2 هزار بیمار تالاسمی ماژور در استان هستند که با بهبود وضعیت بهداشتی، این نوع بیماری کنترل شده است و در طول سال دو با به صورت رایگان ام‌.آر.آی می‌شوند.

روحانی‌زاده اجرای طرح‌های سکته‌های حاد قلبی در بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری و حاد مغزی در بیمارستان بوعلی ساری را از خدمات دیگر در طرح تحول سلامت عنوان کرد و ادامه داد: از سال 87 تا کنون 170 بیمار مرگ مغزی شده شناسایی و بعد از رضایت خانواده اهدای عضو کرند.

وی با اعلام اینکه در استان حدود 31 پایگاه شهری، 52 پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی داریم، خاطرنشان کرد: متوسط زمان حضور اورژانس در شهر هفت دقیقه و جاده‌ای 10 الی 12 دقیقه است و تمام آمبولانس‌های اورژانس دارای جی‌پی‌اس هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مردم مردم تخلفات حوزه درمانی و پزشکی را به سامانه 191 گزارش کنند، گفت: بعد از ثبت شکایات و مراحل اولیه 72 ساعته به شکایات‌ها رسیدگی می‌شود.

این مسئول از وجود 39 بیمارستان در استان خبر داد و بیان کرد: 24 بیمارستان دولتی، پنج بیمارستان تامین اجتماعی، دو بیمارستان نهاد دولتی و هشت بیمارستان خصوصی در استان فعالیت دارند و در مجموع 2 هزار و 400 موسسه و مرکز خصوصی دارای مجوز در استان داریم.

روحانی‌زاده با اشاره به اینکه در بازرسی از مراکز بهداشتی و درمانی بسیار فعال هستیم و اغماضی نداریم، اظهار کرد: اعتقاد بر این دارم که اطلاع‌رسانی را بیشتر کنیم تا سطح آگاهی مردم بالا برود و پیام بهداشتی را به مردم بدهیم.

وی از افتتاح 44 پروژه حوزه بهداشت و سلامت با اعتبار 1400 میلیارد ریال در ایام دهه فجر در استان خبر داد و اظهار کرد: اورژانس بیمارستان رازی قائم‌شهر با ظرفیت 20 تخت افتتاح می‌شود و بیمارستان رازی قائم‌شهر اوایل سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری با بیان اینکه در ایام تعطیل بیمارستان‌ها تعطیل نیستند، افزود: تمام فرآیندهای اورژانسی و ادامه درمان بیمار در ایام تعطیلات صورت می‌گیرد.

روحانی‌زاده با اشاره به اینکه با تربیت نیروی انسانی، خدمات در اورژانس‌های بیمارستانی تخصصی‌تر می‌شود، گفت: کیفیت خدمات با متخصصان اورژانسی بهتر و به‌ روزتر می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :