آخرین عناوین

سه شنبه 17 بهمن 1396-14:38 کد خبر:50255

انتقاد تند رییس مجمع نمایندگان مازندران:

به علت حجم بالای واردات وعدم حمایت دولت برنج روی دست کشاورزان ماند

رییس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: بدلیل واردات بی رویه برنج، کشاورزان نتواستند برنج سال زراعی قبل را بفروشند و بشدت دچار تامین نقدینگی برای سال زارعی آینده هستند.


به گزارش خزرخبر،به گفته حسین نیازآذری رییس مجمع نمایندگان استان مازندران بدلیل واردات بی رویه و اشباع شدن بازار از برنج خارجی و عدم حمایت دولت، کشاورزان نتواستند برنج سال زراعی قبل را بفروشند و بشدت دچار تامین نقدینگی برای سال زارعی آینده هستند.

نماینده بابل با انتقاد از عدم تنظیم بازار به نفع کشاورزان تاکید کرد، وارادت بی رویه و غیر ضرور برنج تقابل جدی با اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد و انگیزه کشت و تولید را از کشاورز سلب کرده است.

نیازآذری با اعلام اینکه اگر دولت طی سازوکاری حمایتی از کشاورز برنج به قیمت مناسب نخرد کشاورز هیچ امیدی به آینده ندارد، وی افزود: علیرغم اینکه دولت ابزار لازم برای خرید برنج داخلی را دارد اما دراین زمینه کوتاهی می کند و به کشاورزان بی توجهی می کند.

عضوهیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موافقت وزیرجهادکشاورزی با ثبت سفارش جدید برای واردات برنج خارجی را زمین گیر کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و ناکارآمد سازی صنعت داخلی خواند و از رییس جمهور خواست بر ظلمی که بر کشاورزان می شود بی تفاوت نباشد.

رییس مجمع نمایندگان با اظهار اینکه سیاست های حمایتی دولت موجب تحرک در بازار مرکبات شده است خواستار اتخاذ سیاست مشابه برای خریدبرنج داخلی با قیمت مناسب شد.

نماینده بابل یادآور شد هم اکنون بخاطر اشباع بازار از برنج خارجی  هزاران تن برنج داخلی در شالیکوبی ها و انبارخانگی کشاورزان بی مشتری مانده و اگر دولت فکر عاجلی نکند روستاییان با چالش بزرگ اجتماعی و اقتصادی مواجه می شوند.

رییس مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت:هدف انقلاب ما خدمت به محرومان و اقشار زحمتکش جامعه بویژه روستاییان بود اما متاسفانه ما از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم و علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، خودباوری و توسعه درون زا، ولی بجای توجه به اقتصاد داخلی و حمایت از دسترنج کشاورزان به اقتصاد هند و چین کمک می کنیم.

نیازآذری بی توجهی به کشاورزان را مغایر با امنیت ملی دانست و افزود:امنیت غذایی کشور در گروه انگیزه و تلاش کشاورزان است و اگر دولت از تولید داخلی حمایت نکند به استقلال کشور بی توجهی کرده و به وابستگی دامن زده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :