آخرین عناوین

شنبه 21 بهمن 1396-20:6 کد خبر:50313

جاده گهرباران باز هم حادثه آفرید:

سقوط خودروی جی‌لی در کانال آب جاده گهرباران/ فقدان شانه خاکی معضل همیشگی

جاده گهرباران که به جاده مرگ شهرت دارد به‌علت نداشتن شانه خاکی موجب شد تا خودروی جی‌لی با روبه ‌رو شدن خودروی سمند در کانال آب حاشیه این محور سقوط کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ظهر امروز جاده گهرباران شهرستان میاندورود که به جاده مرگ معروف است، برای چندمین بار متوالی طی سال جاری حادثه آفرید.

خودروی جی‌لی که به سمت دریا در حرکت بود در حد فاصله بین روستای ماکران و چهارراه باغ‌وحش به علت تجاوز خودروی سمند از مسیر قانونی و فقدان شانه خاکی موجب شد تا خودروی جی‌لی در کانال آب حاشیه جاده منحرف شود.

فقدان شانه خاکی در جاده گهرباران شهرستان میاندورود یکی از مهم‌ترین معضلات این محور مرگبار به‌شمار می‌رود که بیشترین علت حوادث را به‌خود اختصاص داده است.

تعریض جاده مرگبار گهرباران که با پیگیری‌های متعدد رسانه‌ای و اهالی منطقه چند سالی است آغاز شده اما اجرای غیر اصولی و وجود مشکلات متعدد در تعریض، گریبان‌گیر مردم و رانندگان شده است.

فقدان شانه خاکی در جاده گهرباران موجب شد تا رانندگان در کوچکترین حوادث در کانال آب حاشیه جاده منحرف یا جان خود را از دست دهند و یا نقص عضو شوند.

جاده‌ای که از دل زمین‌های 3هزار هکتاری دشت‌ناز می‌گذرد و روزانه بیش از 300 تریلی نفتکش و یدک‌کش بندر امیرآباد، نیروگاه شهید سلیمی و ادوات سنگین کشاورزی زمین‌های دشت‌ناز از آن عبور می‌کند از داشتن حداقل‌های ایمنی محروم است.

باید دید مسئولان وزارت راه و شهرسازی و مدیریت زمین‌های 3 هزار هکتاری دشت‌ناز چه زمانی برای اجرای اصولی تعریض این محور و ایجاد شانه خاکی در حاشیه جاده مرگبار گهرباران با یکدیگر به تفاهم می‌رسند تا جان مردم بیش از این در خطر قرار نگیرد.

براساس این گزارش، فقدان شانه خاکی، ایجاد دست‌اندازهای غیراستاندارد و بدون علائم راهنمایی و رانندگی، فقدان روشنایی، دوربرگردان‌های غیر اصولی، آسفالت غیر استاندار و وجود چاله‌های متعدد در وسط جاده بخشی از معضلات جاده مرگبار گهرباران به‌ شمار می‌رود که در گزارش‌های بعدی به آن اشاره خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :