آخرین عناوین

يکشنبه 6 اسفند 1396-0:48 کد خبر:50518

برگزاری جلسه کمیته پیشگیری از غرق شدگی در شمال کشور با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی شمال

جلسه کمیته پیشگیری از غرق شدگی در شمال کشور با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، گلستان، بابل و مازندران در معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مازندران برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،جلسه کمیته پیشگیری از غرق شدگی در شمال کشور با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، گلستان، بابل و مازندران و دستگاه های اجرايي استان در معاونت بهداشتي دانشگاه علم پزشکي مازندران  برگزار شد.

براساس این گزارش، مغیثی معاون فنی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي در اين جلسه با بيان اين مطلب که دستگاههاي اجرايي استانهاي شمالي براي کاهش غرق شدگي و مرگ ومير ناشي از آن برنامه عملياتي تدوين کنند، خواستار طرح موضوع پيشگيري از غرق شدگي در جلسات کارگروه سلامت و امنيت غذايي استان هاي شمالي جهت حساس سازي و جلب حمايت سياست گذاران شد.

وي ضمن تقدير از اقدامات سازمان ها و ادارات مرتبط با کاهش ميزان غرق شدگي گفت:استان مازندران مي تواند در تدوين برنامه عملياتي پيشگيري از غرق شدگي توسط دستگاههاي اجرايي مرتبط با موضوع غرق شدگي نقش محوري داشته باشد.

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیروزارت بهداشت بر تقویت ثبت اطلاعات و ارائه گزارشات مورد نیاز سازمان ها توسط پزشک قانوني ، ارتقاء آموزش هاي عمومي مربوط به غرق شدگي از طريق هماهنگي با صدا و سيماي ملي  تاکيد نمود.

اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این جلسه ضمن ارائه گزارش غرق شدگی در منطقه شمال کشور گفت :به دلیل سهم ساحلی و گردشگری ویژه استان مازندران، ۸۰ درصد موارد غرق شدگی استانهاي شمالي کشور در استان مازندران رخ داده که با اقدامات موثر استانداري مازندران خوشبختانه موارد غرق شدگي و آمار مرگ ومير ناشي از آن رو به کاهش است.

در ادامه این جلسه نمایندگان دانشگاههای علوم پزشکی گیلان ، گلستان و بابل و نمایندگان سازمانهای مرتبط با موضوع غرق شدگی دراستان مازندران نیز گزارشات مناطق تحت پوشش خود و نحوه اقدامات مدیريتي در اين زمينه را گزارش دادند.

عدم نصب کافي تابلوهاي هشدار دهنده ، مشکلات تردد وسايل نقليه اورژانس در عمليات امداد ساحلي ، غرق شدگي در نواحي ساحلي که توسط بخشهاي خصوصي مديريت ميشوند ، مشکلات پرداخت حقوق و مزاياي به هنگام ناجيان غريق ، شنا در ساعات غير فعال ناجيان غريق به ويژه شب هنگام و شنا در مناطق ممنوعه از چالشهاي مطرح در اين زمينه بودند،در استانهاي ساحلي شمالي تقويت تيمهاي ناجي غريق از حيث کميت و تجهيز آنان به جت اسکي و موتورولانس ، ايجاد کمپهاي موقت ساحلي فوريتهاي درمان (۱۱۵) ، تقويت گزارشات به هنگام بين دستگاهي و حمايت هاي مديريتي استانداريها کمک شاياني به كاهش موارد غرق شدگي و مرگ ناشي از آن نموده است.

در جلسه کمیته پیشگیری از غرق شدگی که با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، گلستان، بابل و مازندران و نیز سازمان ها و ادارات کل پزشکي قانوني، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، امور شهري استانداري، هيأت نجات غريق استان، پدافند غيرعامل، حوادث و فوريت هاي دانشگاه، معاونت اجتماعي دانشگاه، مديريت سلامت محيط و کار و آموزش سلامت استان به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي مازندران در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان مازندران برگزار شده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :