آخرین عناوین

يکشنبه 6 اسفند 1396-10:33 کد خبر:50527

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

ورود 241 هزار پرونده به دادگستری مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در 11 ماهه امسال 241 هزار پرونده قضایی وارد دادگاه استان شده است که این میزان نسبت به مشابه سال قبل 30 هزار پرونده افزایش داشته است.


به گزارش خزرخبر به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، محمد علی تقوی‌فرد در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران با اعلام اینکه در 11 ماهه سال جاری 241 هزار پرونده قضایی وارد دادگاه مازندران شده است اظهار کرد: این میزان نسبت به مشابه سال قبل 30 هزار پرونده افزایش داشته است.

وی افزود: در همین مدت 184 هزار پرونده به دادسراهای استان ارجاع داده شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار نفر در زندان‌های استان هستند،گفت: این امر زیبنده فرهنگ عمومی استان ولایت ‌پرور و علوی ما نیست.

این مسئول افزود: با بررسی‌های انجام گرفته درباره 10 عنوان جرم مهم، استان مازندران رتبه اول یا دوم کشوری را به خود اختصاص داده است که بیشتر پرونده‌ها در این استان مربوط به اهانت، تهدید، تخریب، طلاق، درگیری و نزاع و اختلافات خانوادگی است.

تقوی‌فرد با مهم بر شمردن شورای فرهنگ عمومی گفت: برنامه و حرکت خداپسندانه ترویج فرهنگ باید از همه شروع شود و شورای فرهنگ عمومی باید در صدر این اقدامات قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شمار پرونده در دادگستری رو به افزایش است، تاکید کرد: کاهش ورود پرونده به دادگاه‌ها نشانه فرهنگ بالای استان و مردم است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه بیش از 27 استان درگیر فرهنگ عمومی هستند گفت: چه میزان ما در اشاعه فرهنگ درست در جامعه تاثیرگذار هستیم هنوز قدم جهادی در رابطه با فرهنگ استان برنداشته‌ایم قدم جهادی لازمه تحقق فرهنگ در جامعه است.

این مسئول افزود: عوامل زیادی در ساختار فرهنگی یک جامعه نقش دارند، مدیریت فرهنگی یا حاکمیت اثرگذارترین نقش را در فرهنگ دارد.

تقوی‌فرد اظهار کرد:سال‌ها طول می‌کشد تا فرهنگ یک جامعه تغییر کند بسیاری از مشکلات ما ناشی از این بوده ضمن اینکه مدیریت فرهنگ سازی ما از نخست عقب بوده ما حتی از برنامه ریزی فرهنگ نیز فاصله داریم .

وی تشکیل کارگروه با محوریت برنامه‌ریزی فرهنگ را امری ضروری دانست و بر لزوم اجرایی شدن آن با هم افزایی و تعامل در استان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: بخشی از آسیب‌های فرهنگ عمومی ناشی از عدم وجود شاخص در حوزه کیفی فرهنگ است که نیازمند تقویت و توسعه است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :