آخرین عناوین

يکشنبه 6 اسفند 1396-23:19 کد خبر:50534

اتفاق خوبی که پوشش داده نشد:

انجام موفقیت‌آمیز یک جراحی نادر و نادیده گرفتن رسانه‌ها در قائم‌شهر

بیمارستان ولی‌عصر(عج) قائم‌شهر با انجام آنژیوگرافی مغز به جمع 10 کشور شرکت‌کننده در کنگره جهانی پیوست، ولی این اتفاق مهم در سکوت کامل خبری و تنها با حضور یک رسانه خبری صورت گرفت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، آنژیوگرافی مغز یک آزمایش تشخیصی است که به متخصص مغز و اعصاب در پیداکردن انسدادهای عروق خونی سر و گردن، که می‌توانند به سکته مغزی یا آنوریسم منجر شوند،کمک می‌کند و معمولاً در زمانی که فرد دچار تغییر الگو در اختلال و یا شدت مشکل و علائم بیشتر شود از این روش تشخیص استفاده می‌شود، اختلال در خواب و یا بی‌اثر بودن دارو بر بیمار هم از دیگر مواقع استفاده از این روش است.

از ویژگی‌های مهم و قابل توجه آنژیوگرافی مغز این است که می‌تواند نیاز به جراحی را رفع کند و اگر جراحی همچنان ضروری باشد، می‌توان با کمک آنژیوگرافی آن را دقیق‌تر انجام داد همچنین آنژیوگرافی مغز تصویر بسیار شفاف، دقیق و کاملی از عروق خونی مغز تولید می‌کند و وجود چنین تصاویری خصوصاً در مواردی که قرار است جراحی انجام شود مفید خواهد بود و البته این که نتایج آنژیوگرافی مغز از نتایج سایر روش‌های آزمایش دقیق‌تر است.

همه این خصوصیات را گفتیم تا به انجام این عمل نادر در بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان قائم‌شهر اشاره کنیم که در روز جمعه چهارم اسفند ماه سال 1396 با مؤفقیت توسط پروفسور فرانسوی انجام شده است.

پروفسور لوران اسپیل دبیر کنگره جهانی لینگ فرانسه که برای ارزیابی درمانی و تجهیزاتی به بیمارستان ولی‌عصر(عج) به قائم‌شهر آمده بود دو عمل آنژیوگرافی مغز در کنار تیم پزشکی این بیمارستان انجام داده است.

قربانی فوق‌تخصص مغز و اعصاب در حاشیه انجام این عمل جراحی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه این روش برای بیمارستان خاص و در شرایط خاص و با ریسک کم انجام می‌شود، اظهار کرد: در این روش بیمار بعد از عمل دوره نقاهت کوتاه‌تری را سپری می‌کند و مدت کمتری را در بیمارستان بستری خواهد بود.

پروفسور لوران اسپیل هم عملکرد تیم پزشکی بیمارستان ولی‌عصر(عج) قائم‌شهر را مثبت برشمرد و گفت: انجام جراحی طبق استاندارد عمل بوده است.

با انجام این آنژیوگرافی مغز، بیمارستان ولی‌عصر(عج) قائم‌شهر به جمع 10 کشور شرکت‌کننده در کنگره جهانی پیوست و این افتخار را برای کشور به ارمغان آورد ولی نکته مهم اینجا است چرا اتفاقی به این مهمی و با ارزشی را در سکوت کامل خبری و تنها با حضور یک رسانه خبری کرده است.

و از این رویداد این گونه بر می‌آید که مسئولان این بیمارستان تمایل چندانی به تعامل با خبرنگاران خبرگزاری‌ها، جراید و نشریه‌ها ندارند و در عوض عشق به دیده شدن آنها را تنها مقابل لنز دوربین صداوسیما قرار داده و یا گهگاهی در کانال‌های تلگرامی نه چندان موثق خبررسانی و اطلاع‌رسانی می‌کنند.

البته این اتفاق و تبعیض قائل‌شدن بین رسانه‌های نوشتاری و خبرگزاری‌ها که در بیشتر مواقع خیلی زودتر، بهتر و جامع‌تر رویدادهای خبری شهرستان را پوشش می‌دهند اتفاق تازه‌ای نیست و این بی‌مهری‌ها با کار اصحاب رسانه عجین شده و متأسفانه برخی از مدیران ما تب تلویزیونی شدن بدجوری به جان‌شان رخنه کرده و تنها درمان دردشان لنز دوربین است و یک عدد میکروفون ناقابل.

براساس این گزارش، مطمناً برای رسیدن به این درجه و انجام این عمل ارزشمند که باعث شد نام بیمارستان ولی‌عصر(عج) در دنیا بدرخشد سال‌ها وقت و هزینه صرف شده و حال که این مهم به نتیجه رسیده است درست‌تر و موجه‌تر این بود که تنها از یک رسانه دعوت نمی‌شد تا انعکاس خبری این رخداد مهم ده که نه چند ده برابر می‌شد و از مسئولان و روابط‌عمومی این بیمارستان انتظار می‌رود کمی با دید بازتر به رسانه‌ها بنگرند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :