آخرین عناوین

دوشنبه 7 اسفند 1396-15:40 کد خبر:50543

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

اعتراض و گلایه‌های بازاریان ساروی از برپایی نمایشگاه بهاره

با وجود گلایه‌های بازاریان ساری به برگزاری فروش بهاره در مرکز مازندران اما عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز مازندران از برگزاری این جشنواره در 16 تا 25 اسفندماه خبر داد.


خزرخبر: چند روزی از آخرین ماه سال گذشته و مردم در تکاپوی خرید وسایل و مایحتاج مورد نیاز خود هستند، مغازه‌ها و پاساژها کم و بیش شلوغ و خرید برای عید توسط مردم کم‌کم آغاز شده است.

چندین سال است که در ماه پایانی سال جشنواره فروش بهاره در مرکز مازندران مانند کل کشور برگزار می‌شود و همواره هم برگزاری به قول معروف نمایشگاه بهاره صدای کسبه و بازاریان استان مازندران را درآورده است.

گلایه‌ها و اعتراض کسبه مانند سال‌های قبل امسال هم ادامه دارد و بازاریان با ناراحتی از برگزاری این نمایشگاه خواستار جمع‌ شدن نمایشگاه و برگزار نشدن آن توسط اصناف هستند.

* مشتری بازار روانه جشنواره شده و به فروش‌مان لطمه وارد می‌شود

یکی از فروشندگان پوشاک در خیابان 18 دی ساری گفت: تمام طول سال به امید بازار شب عید هستیم، برپایی نمایشگاه بهاره برای ما ضرر است چراکه مشتری بازار روانه نمایشگاه شده و این به فروش‌مان لطمه وارد می‌کند.

* اجاره غرفه‌ها بالا و به‌صرفه نیست

فروشنده دیگری در خیابان انقلاب ساری که مغازه کیف و کفش دارد ، گفت: افرادی که در غرفه‌ها مشغول به فروش محصولات خود می‌شوند بومی نبوده و از استان‌های دیگر می‌آیند و همچنین هزینه اجاره غرفه‌ها هم بالاست و برای ما به‌صرفه نیست.

تعدادی دیگر از فروشندگان در ساری نیز ، با ابراز گلایه و ناراحتی از برگزاری نمایشگاه بهاره این اقدام اصناف را موجب ضرر و زیان خود می‌دانند.

ناراحتی بازاریان و کسبه شهرستان ساری فقط به امسال مربوط نبوده و حتی در سال‌های گذشته نیز با نوشتن طوماری به برگزاری نمایشگاه بهاره اعتراض کردند و خواهان جلوگیری از برگزاری نمایشگاه شدند.

* 300 غرفه در جشنواره فروش بهاره امسال

در ارتباط با زمان برگزاری جشنواره فروش بهاره و همچنین گلایه و ناراحتی بازاریان را از مجتبی کواکبیان، عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مازندران و نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران پرسیدیم که وی از برگزاری جشنواره فروش بهاره از 15 تا 26 اسفندماه خبر داد و گفت: 300 غرفه در رسته‌های مختلف صنفی از کیف و کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار، چینی و بلور تا محصولات خرازان در فروش فوق‌العاده بهاره عرضه می‌شود.

* جشنواره بهاره با هدف کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه برگزار می‌شود

وی با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره افزود: هرساله فروش بهاره با هدف کمک به افراد آسیب‌پذیر جامعه که توان تهیه پوشاک و خشکبار را از بازار ندارند، برگزار می‌شود تا بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

* اجناس جشنواره مرکز مازندران از تولیدات داخلی است

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مازندران در ادامه با بیان اینکه نرخ‌ها برای این جشنواره مشخص شده و با 20 درصد تخفیف، زیر قیمت بازار عرضه می‌شود که به‌صرفه‌تر است، بیان کرد: اجناسی که در این جشنواره توزیع می‌شود بیشتر از تولیدی‌ها و به‌ویژه تولید داخلی است.

کواکبیان افزود: در جشنواره فروش فوق‌العاده بهاره امسال، به‌ویژه در بخش پوشاک از برندهای داخلی استفاده می‌شود.

* داشتن پروانه کسب الزامی است

نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در مرکز مازندران تولیدی‌های خوب پوشاک وجود دارند، افزود: فقط کسانی که پروانه کسب دارند می‌توانند در فروش بهاره دارای غرفه باشند.

کواکبیان در پاسخ به سؤال فارس در ارتباط با اعتراض بازاریان از برگزاری جشنواره بیان کرد: برای ایجاد آرامش در بازار و رفع گلایه‌مندی کسبه و رعایت حال آنان در جشنواره امسال بیشتر از تولیدی‌ها و اجناس تولید داخلی استفاده می‌شود.

* برگزاری نمایشگاه در جاده ساری به قائم‌شهر

وی با بیان اینکه باز هم برای رعایت حال کسبه فروش بهاره مرکز مازندران تعمداً در جاده ساری به قائم‌شهر برگزار می‌شود افزود: رویکرد ما رفع مشکل افرادی است که تمکن مالی ندارند تا با کنترل قیمت در فروش بهاره بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند و این آسیبی به بازار وارد نمی‌کند.

نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران در ادامه یادآور شد: اگر جشنواره فروش بهاره کارشناسانه طراحی و غرفه‌داری شود آسیبی به بازار نمی‌زند مگر اینکه ما خودمان تخصصی وارد نشویم.

* جشنواره فروش بهاره لطمه‌ای به بازار وارد نمی‌کند

کواکبیان با بیان اینکه در جشنواره فروش فوق‌العاده بهاره امسال الویت ما بیشتر عرضه تولید داخلی و بحث عمده‌فروشی است، تأکید کرد: رویکرد ما حفظ بازار است و برگزاری جشنواره بهاره لطمه‌ای به بازار وارد نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه ما با برپایی این نمایشگاه به‌دنبال منافعی نیستیم، افزود: دید ما سهولت خرید برای افراد آسیب‌پذیر جامعه است نه بحث درآمدزایی برای اصناف.

* همه غرفه‌داران نمایشگاه از مرکز مازندران هستند

نماینده اصناف مازندران در اتاق اصناف ایران در پایان خاطرنشان کرد: همه غرفه‌داران امسال در نمایشگاه دارای پروانه کسب و تأیید اتحادیه مربوطه بوده و فقط از مرکز استان مازندران هستند.

براساس این گزارش، با وجود اعتراض و گلایه‌های بازاریان شهرستان ساری به برگزاری فروش بهاره در مرکز مازندران، این جشنواره در روزهای آینده برپا می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :