آخرین عناوین

دوشنبه 7 اسفند 1396-16:5 کد خبر:50546

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

مرگ ۷۷ نفر براثر حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۷۷ نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به مرگ ۷۷ نفر براثر حوادث کار در استان تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ۱۰ ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان بابل  با  ۱۶ ، ساری و قائمشهر هرکدام با ۸ مورد بیشترین و شهرهای با  فوتی بیشترین و شهرهای نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۳۶ نفر ،برق گرفتگی با ۱۹، اصابت جسم سخت با ۱۷و  سایر با ۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند، ضمن اینکه مرگ با اصابت جسم سخت ۱۳ و برق گرفتگی ۶ درصد در این ۱۰ ماه افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس تفکیک ماه مرداد با ۱۲ ، اردیبهشت و شهریور هر کدام با ۱۰ مورد بیشترین  و آذر با دو موردکمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید و سنین ۲۱ تا ۴۰ سال با ۲۴ مورد داری بیشترین فوتی و کمتر از ۲۰سال با چهار فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از تعداد ۷۷ مورد فوتی ۶۴ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد  ۷ نفر از فوت شدگان حوادث کار در ۱۰ ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :