آخرین عناوین

سه شنبه 8 اسفند 1396-15:19 کد خبر:50557

پل ۸ متری که ۴ پیمانکار عوض کرد!!

۶ سال چشم انتظاری اهالی ساتره

سال ۹۰ پل روستای ساتره در حاشیه جاده کندوان کلنگ زنی شد، شش سال گذشت، از پل خبری نیست اما داغ فوت و قطع نخاع شدن بر دل اهالی مانده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، شش  سال پیش قرار بود در اسرع وقت پل کوچک که چهار متر عرض و هشت متر طول دارد ورودی روستای ساتره در حوالی شهر مرزن آباد ساخته شود، اکنون با گذشت شش سال و تغییر دو دولت و چهار پیمانکار، فقط بتن یک‌ پایه پل ریخته شد و میله گردهای آن زنگ‌زده است.

عبور از پل فرسوده و نشست کرده روستای ساتره که عرض آن حدود دو متر و طولش چهار متر و یک‌ پایه آن نشست کرده، برای عابران هم آسان نیست چه رسد به خودروهای سواری که مشکلات زیادی هم برای تردد دارند.

تنها راه دسترسی سه روستا از پل کم‌عرض روستای ساتره است که جانمان را تهدید می‌کند و شش سال برای ساخت پل جدید وقت صرف شده است

اهالی می‌گویند تنها راه دسترسی سه روستا از پل کم‌عرض روستای ساتره است که جانمان را تهدید می‌کند و شش سال برای ساخت پل جدید وقت صرف شده است.

ایرج میردار یکی از اهالی روستای ساتره می‌گوید: سال ۹۰ برای ساخت پل دسترسی روستاهای ساتره علیا و سفلی و سرچشمه، کلنگ زنی شد و قرار بود پلی با عرض چهار متر و طول هشت متر بر روی رودخانه سردآبرود چالوس در ورودی روستای ساتره احداث شود اما اکنون شش سال می‌گذرد و تنها یک‌پایه پل به‌ صورت نیمه‌کاره احداث‌شده است.

وی ادامه می‌دهد: مسئولان شهرستان و استانی نسبت به خواسته اهالی سه روستای منطقه  که تنها راه تردد آنان از پل فرسوده و غیر ایمن ساتره است، توجهی نکرده‌اند.

نعمت میردار دیگر اهالی روستای ساتره نیز می‌گوید: تاکنون چهار پیمانکار عوض شد و دو دولت روی کارآمد اما همچنان وعده ساخت پل به پایان نرسید و میله‌های پل همانند وعده‌های مسئولان، زنگ‌زده است.

وی بابیان اینکه اهالی روستا سوگوار سقوط خودرو از روی پل و مرگ یکی از اهالی و قطع نخاع شدن فردی دیگر هستند گفت: عبور از پل فرسوده و غیر ایمن ساتره جان اهالی و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند.

شامگاه یک روز سرد زمستانی و خودرویی که سرنشین آن‌یک خانواده بودند و با همکاری اهالی و راهنمایی آنان، خودروی پراید از روی پل فرسوده ساتره به ‌سلامت گذر می‌کند، راننده این خودرو که از اهالی روستای ساتره است می‌گوید: عبور با ترس و اضطراب کار هرروزه اهالی سه روستای بالادست این پل فرسوده است و درواقع باجانمان بازی می‌کنیم تا از روی پل گذر کنیم.

دانش‌آموزان برای رفت‌ وآمد به مدرسه نگرانی و دلهره دارِند تا از روی پل رد شوند و خواسته ما تنها ساخت یک پل است که تاکنون کم‌توجهی شده است

وی که فرزند دانش‌آموز دارد ادامه می‌دهد: دانش‌آموزان برای رفت‌وآمد به مدرسه نگرانی و دلهره دارِند تا از روی پل رد شوند و خواسته ما تنها ساخت یک پل است که تاکنون کم‌توجهی شده است.

مهرداد میردار دهیار روستای ساتره نیز با اشاره به مشکلات اهالی بالادست پل ساتره می‌گوید: تاکنون نامه‌نگاری‌ها و  پیگیری‌های فراوانی برای تکمیل ساخت پل ساتره شده اما نتیجه‌بخش نبوده است.

وی ادامه داد: وضعیت پل فرسوده کنونی در زمان بارندگی و هنگامی‌که آب رودخانه بالا می آید بسیار اسفبار است و کمتر کسی جرات تردد از آن را به خود می‌دهد.

وی از مسئولان امر خواست تا به مشکل اهالی سه روستای بالادست ساتره که جمعیتی بیش از ۵۰۰ نفری دارند را پیگیری کنند.

تلاش خبرنگار ما برای کسب نظارت فرماندار چالوس و مسئولان شهرستانی نتیجه‌بخش نبوده است اما احمد آفرین محمد زاده مدیرکل راهداری مازندران وعده داد تا مشکلات روستای ساتره و پل ورودی این روستا را پیگیری کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :