آخرین عناوین

سه شنبه 8 اسفند 1396-16:52 کد خبر:50559

از سند آمایش سرزمینی در مازندران چه خبر؟؟

آیا استاندار برنامه‌ای برای استفاده از سند آمایش سرزمینی دارد؟

سند آمایش سرزمینی که از سال 85 پیگیری می‌شد در سال 94 به تصویب رسید و سوال اینجاست که آیا با برنامه‌ریزی استاندار برای تهیه طرح جامع کلان استان، این سند مورد استفاده قرار می‌گیرد؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، سند آمایش سرزمینی از سال 85 و در دوره طاهایی استاندار دو دوره گذشته مازندران در حال پیگیری بود.

بارها و بارها مباحث طرح آمایش سرزمینی در جلسات شورای اداری استان مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حتی افرادی به عنوان کارشناس در ارتباط با اجرای این طرح معرفی و هزینه‌های هم بابت تهیه این طرح در نظر گرفته شد.

موضوع سند آمایش سرزمینی در دوره مدیریت ربیع فلاح‌جلودار در استان حداقل در اوایل حضورش چندان مورد توجه قرار نگرفت ولی در سال 94 بحث سند آمایش سرزمینی دوباره از گزینه‌های روی میز استانداری در این سال بود.

ربیع فلاح استاندار سابق مازندران در سال 94 گفته بود که داشتن سند آمایش در آستانه نگارش برنامه ششم توسعه یک ضرورت است.

وی گفت: از سال ۸۵ تا امروز تلاش‌هایی برای تدوین سند آمایش استان صورت گرفته و همه باید به این سند پایبند باشیم و همه برنامه‌های استان بر اساس سند آمایش تدوین شود.

استاندار سابق مازندران با بیان اینکه با تدوین سند آمایش، از طرح‌های خلق‌الساعه جلوگیری می‌شود، گفت: بر اساس سند آمایش باید همه استعدادها و شرایط استان را درنظر بگیریم و از جزئی‌نگری دوری شود.

فلاح با اشاره به اینکه سایر استان‌ها در حال تلاش برای تدوین سند آمایش منطقه‌ای هستند، گفت:از ضروریات است که ما هم سند آمایش منطقه‌ای را در استان دنبال کنیم و آمایش سرزمین از سندهای مهم استان است.

براساس این گزارش، در سند آمایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مازندران به خوبی شناسایی و حتی فرصت‌ها و تهدیدها مشخص و قابلیت هر منطقه برای اجرای پروژه‌ها به خوبی مشخص می‌شود.

پیگیری برای اجرای سند آمایش سرزمینی مازندران در سال 94 به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسیده بود.

و سوال اینجا مطرح است که آیا با وجود برنامه‌ریزی محمد اسلامی استاندار مازندران برای تهیه طرح جامع کلان استان، سند آمایش سرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :