آخرین عناوین

پنجشنبه 10 اسفند 1396-10:34 کد خبر:50587

تلاش‌ها برای پیدا کردن جسد صیاد مازندرانی به روز یازدهم رسید

11 روز از مفقود شدن سه صیاد مازندرانی در دریای خزر می‌گذرد ولی همچنان تلاش‌های غواصان و ناجیان غریق برای بیرون کشیدن پیکر آخرین فرد مفقود شده از این حادثه ادامه دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، 11 روز از خبر مفقود شدن سه صیاد در دریای مازندران می‌گذرد در حالی‌ که هنوز جسد یک صیاد پیدا نشده است.

این صیادان از بخش گیلخواران شهرستان جویبار بودند که روز یک‌شنبه 29 بهمن ماه غافل از حادثه‌ای که در انتظارشان است وارد دریا شدند تا به امید اینکه با تورهایی پر از ماهی به استقبال نوروز روند.

صیادان برای کسب روزی حلال سرما را به جان می‌خرند تصور اینکه در هوای سرد وارد آب شوند و برای کسب معاش خود اقدام به این کار می‌کنند شاید برای خیلی‌ها دور از ذهن باشد،اما این صیادان هستند که همه مشکلات را به جان می‌خرند.

مهم‌ترین موضوع توجه صیادان به توصیه‌ها و هشدارها است و زمانی که دریا طوفانی است نباید وارد دریا شوند و همچنین جلیقه نجات بپوشند اگر به توصیه‌ها توجه شود مطمئنا شاهد حواث این چنین نخواهیم بود.

اتفاقاتی این چنین آن هم در این زمان از سال که همه قرار است با شادی و خوشی به استقبال بهار طبیعت بروند واقعا غم‌انگیز است و نه تنها دل خانواده بلکه دل مردم مازندران و کشور را به درد آورده است.

بخشدار گیلخواران جویبار در این‌باره اظهار کرد: مردم 22 روستای منطقه این بخش در کنار کارهای کشاورزی به صیادی مشغول هستند.

محمدحسین فقیه با اشاره به گذشت 10 روز از این حادثه، گفت: جست‌وجو برای یافتن صیاد به روز دهم رسید ولی هنوز خبری در این زمینه نشد.

وی با تأکید بر رعایت مسائل و هشدارها، خاطرنشان کرد: شاید اگر صیادان زمان طوفانی شدن دریا برمی‌گشتند و یا اینکه جلیقه نجات می‌پوشند شاهد این واقعه تاسف‌بار نبودیم.

بخشدار گیلخواران ادامه داد:در حال حاضر قلب مردم مملو از ناراحتی است و این حادثه دل مردم را به درد آورده است.

فقیه یادآور شد: بخش گیلخواران جویبار دارای یک‌هزار و 600 هکتار آب‌بندان و 18 کیلومتر نوار ساحلی است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران نیز ، اظهار کرد: در حال حاضر تیم‌های غواصی در حال جست‌جو برای یافتن این صیاد هستند.

نقی کریمیان ادامه داد: هنوز خبری نشد ولی تلاش‌ها برای جست‌وجو ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، سه صیاد مازندران روز یک‌شنبه 29 بهمن ماه امسال دل به آب زدند ولی نمی‌دانستند که این آخرین باری است وارد دریا می‌شوند.

متاسفانه خانواده این صیاد مازندرانی در شرایط روحی خوبی نیستند که بتوان در این زمینه از آنها مصاحبه گرفت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :