آخرین عناوین

شنبه 12 اسفند 1396-12:33 کد خبر:50608

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

افزایش دما و وزش باد گرم در ارتفاعات مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت:از امروز تا صبح دوشنبه انتظار داریم شاهد افزایش دما و وزش باد گرم در ارتفاعات مازندران باشیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار داشت: روز گذشته بارش‌های پراکنده را در آسمان مازندران داشتیم که بیشترین بارش از رامسر حدود 23 و نوشهر 11 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم امروز به‌ تدریج از ناپایداری هوا کاسته شود، اضافه کرد: تا صبح دوشنبه انتظار داریم جریانات جنوبی روی منطقه شکل گیرد که پیامد آن افزایش دما به ‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات وزش باد گرم پیش‌بینی می‌شود که گاهاً شدید خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از بعدازظهر دوشنبه به ‌تدریج با تغییر سوی جریانات شرایط برای افزایش ابر مهیا می‌شود، تصریح کرد: از دوشنبه‌شب تا روز چهارشنبه به‌ دلیل استقرار جریانات شمالی و عبور متناوب امواج تراز میانی آسمان مازندران به‌ صورت نیمه‌ابری همراه با بارش‌های متناوب و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با اعلام اینکه همچنین طی این مدت شاهد روند کاهشی دمای هوا هستیم، افزود: در این مدت در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران علاوه بر مه‌آلود شدن شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه مجدداً جو پایداری در آسمان مازندران حاکم شده و انتظار داریم شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌ صورت نسبتاً مواج و فردا به ‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :