آخرین عناوین

شنبه 12 اسفند 1396-17:19 کد خبر:50612

انتقاد استاندار مازندران:

برون‌سپاری در جهاد کشاورزی پدر مردم را درآورد/سرمایه‌گذار پاس‌کاری نکنید

استاندار مازندران گفت:برون سپاری در سازمان جهاد کشاورزی پدر مردم را درآورده ،چه لزومی دارد ارباب رجوع و سرمایه‌گذار را در دستگاه‌های اجرایی پاس‌کاری کنید.


به گزارش خزرخبر وبه نقل از فارس، امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با دستور کار پنجره واحد سرمایه‌گذاری تشکیل شد.

راه‌اندازی پنجره واحد علاوه بر شفافیت و تسریع و تسهیل امور مرتبط با صدور مجوزها می‌تواند پاسخگویی به استعلام‌های مختلف را ایجاد کند.

پنجره واحد سرمایه‌گذاری به معنای کوتاه کردن مسیر برای انجام فعالیت‌های سرمایه‌گذاران است، یعنی سرمایه‌گذاران و ارباب رجوع تنها یک مکان را برای دریافت پاسخ بشناسد، اگر پنجره واحد تنها همین شیوه را پیگیری کند، به هدف خود خواهد رسید.

این موارد از موضوعاتی بود که با گذشت یکسال از راه‌اندازی پنجره واحد در برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و... در شورای برنامه‌ریزی استان به آن پرداخته شد تا چگونگی انجام و شیوه کار به اطلاع استاندار مازندران برسد.

* سرمایه‌گذار را در ادارات پاس‌کاری نکنید

استاندار مازندران در این جلسه با طرح این سوال که برای احداث یک نیروگاه کوچک چقدر زمان لازم است، گفت: برای سرمایه‌گذاری در این بخش باید تسهیل شود تا بتوانیم شاهد احداث یک نیروگاه کوچک در استان باشیم.

محمد اسلامی ادامه داد: به‌عنوان نمونه سرمایه‌گذار ایرانسل به من مراجعه کرد که با انتقاد از اینکه 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این بخش دارم که یک و نیم سال است در استان سرگردان هستم.

وی با بیان اینکه برای اینکه استان به سمت شهر هوشمند پیش رود باید ساز و کارهای گذشته را فراموش کنیم، گفت: دنیا در حال پیشرفت و توسعه است و ما نمی‌توانیم با تفکرات و راهکارهای گذشته فعالیت کنیم.

* برون‌سپاری در جهاد کشاورزی پدر مردم را درآورد

استاندار مازندران اظهار کرد: چه لزومی دارد ارباب رجوع و سرمایه‌گذار را در دستگاه‌های اجرایی از اتاقی به اتاق دیگر پاس‌کاری کنید و یا از یک اداره‌ای به اداره‌ای دیگر بفرستید.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر بانک اطلاعاتی و هوشمندسازی در استان اتفاق بیفتد از آن پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد، افزود: برای توسعه استان باید اراده نشان دهیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه هر طرحی که برای سرمایه‌گذاری وارد استان می‌شود باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، گفت: نباید بیشتر از این به اکوسیستم ضربه وارد کنیم.

استاندار مازندران با انتقاد از اینکه برون سپاری در سازمان جهاد کشاورزی مشکل‌ساز است، ادامه داد: برون سپاری در این بخش پدر مردم را درآورده است و حتی در این زمینه با وزیر جهاد کشاورزی صحبتی داشته‌ام که این امر را مناسب ندانسته و مخالف اجرای آن بوده است.

وی از رئیس جهاد کشاورزی در این زمینه پاسخ خواست چرا با اجرای برون‌سپاری و طولانی بودن تعیین تکلیف طرح‌ها که حتی وزیر مربوطه این بخش مخالف آن است در مازندران انجام می‌شود.

اسلامی با طرح این سؤال از رئیس جهاد کشاورزی مازندران که چرا شالیکوبی‌ها و مرغداری‌هایی که احداث نشد با قیمت 600 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، گفت: در این زمینه بازرسی استانداری مازندران را مکلف کرد از مرغداری‌ها و شالیکوبی‌ها بازدید کند.

* عدم پرداخت هزینه به طرح‌های موافقت‌نشده از سوی جهاد کشاورزی

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان باید به‌دنبال پیگیری طرح‌های خاص باشند و اگر سازمان جهاد کشاورزی و یا دستگاه دیگری بخواهد به همان شیوه قبل برای ایجاد سرمایه‌گذاری عمل کند با مشکل مواجه خواهیم شد.

علی اسماعیلی افزود: در مازندران مشکلات فراوانی مانند بیکاری وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی و محیط زیست باید استانی نگاه کنند نه بخشی‌نگری داشته باشند.

وی خطاب به رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: چرا برای طرح‌هایی که خواهان سرمایه‌گذاری بودند موافقت نشد پول متقاضیان به آنها برگردانده نمی‌شود؟

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: میانگین پاسخگویی به استعلامات در محیط‌زیست برای تکمیل پرونده حداکثر یک هفته تا ۱۰ روز و گزارشات مشمول ارزیابی زیست‌محیطی نیز به زمان بسیار کمتر از این تقلیل پیدا کرده است.

حسینعلی ابراهیمی اظهار کرد: با تشکیل پنجره واحد اقتصادی اتفاق خاصی نیفتاده است بلکه به جای اینکه ارباب رجوع برای استعلام به اداره بیاید ما نماینده فرستادیم تا استعلامات را به اداره بیاوریم.

براساس این گزارش، با راه‌اندازی اتاق پنجره واحد به مدت یک ماه مجوزهای لازم برای متقاضیان صادر می‌شود اما جای سؤال اینجاست چرا زمانی که پنجره واحد در بخش‌های مختلف استان راه‌اندازی شد، شاهد طرح‌های اشتغال‌زا در استان نیستیم و امیدواریم استاندار مازندران با برگزاری چنین نشست‌هایی مشکل اصلی استان را پیدا کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :