آخرین عناوین

يکشنبه 13 اسفند 1396-11:29 کد خبر:50627

رئیس هیأت مدیره سازمان فاوا مرکز استان اعلام کرد:

اجرای پروژه فیبر نوری با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان ساروی

رئیس هیأت مدیره سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری گفت: پروژه فیبر نوری با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان ساروی اجرا شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، رئیس هیأت مدیره سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری با بیان اینکه پروژه فیبر نوری با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان ساروی اجرا شد، گفت: شهردار ساری نگاهی جدی و پیگیرانه به حوزه خدمات الکترونیکی دارد.

براساس این گزارش، از تیرماه امسال سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری در اقدامی ارزشمند، دست به اجرای پروژه 50 کیلومتری بستر ارتباطی امن «فیبر نوری» زده است و این روزها، این پروژه واپسین ساعات مراحل اجرایی خود را تا رسیدن به بهره‌برداریِ کامل می‌گذراند.

از زمان آغاز این پروژه که با هوشمندی سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری محقق شده، بسیاری از نخبگان و همچنین مسئولان استانیِ حوزه آی‌تی، درخصوص این اقدام زیرساختی در اظهار نظرهای متفاوت، از آن تمجید کرده‌اند.

به‎ دنبال هوشمندسازی شهرهای مختلف در سراسر دنیا، این پروژه به‌عنوان نخستین بستر زیرساختی برای نیل به شهرهوشمند و الکترونیک به‌ شمار می‌رود؛ پس از بهره‌برداری از این پروژه باید با مطالبه‌گری رسانه‌ها از شهرداری ساری، خدمات الکترونیکی مجموعه مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف به شهروندان فزونی یابد تا مردم به‌راحتی عمده امور خود را در سطح شهر به‌ صورت الکترونیکی و سهل انجام دهند.

در همین ارتباط رئیس هیأت مدیره سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری ، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و ممارست‌های مدیرعامل و پرسنل این سازمان در اجرایی شدن این پروژه، گفت: پروژه فیبر نوری به‌عنوان بستر زیرساختیِ شهر هوشمند، بدون شک از آثار ماندگار شهرداری ساری برای شهروندان خواهد بود تا در آینده‌ای نزدیک سازمان فاوا با بهره‌گیری از ایده‌های نخبگان و صاحب‌نظران حوزه فناوری اطلاعات، بتواند خدمات الکترونیکی مطلوبی را به شهروندان ارائه کند.

سیدمصطفی طاهری با اشاره به روند اجرایی این پروژه اظهار کرد: اجرای این پروژه با به ‎کارگیری از فرایندی به‌روز، بدون کمترین خسارت و آزردگی خاطر برای شهروندان انجام شده است که تا زمان پایان آن، نسبت به رفع نواقص و ترمیم مجدد آن نیز اقدام خواهد شد.

معاون اداری و مالی شهرداری ساری با اشاره به اینکه طول 50 کیلومتری این پروژه در سطح شهر خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی و همچنین معارضات پیش‌روی پروژه از جمله مشکلات ما در مسیر اجرا بود اما با سعی و جدیت شهرداری ساری این پروژه تا قبل از پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اعتبار 10 میلیارد تومانی این پروژه بیان کرد: امیدواریم قدمی که در این مسیر برداشته‌ایم، در آینده مورد رضایت شهروندان واقع شود و ساری به‌عنوان نخستین شهر شمال کشور بتواند خدمات چشم‌گیری را در حوزه شهر هوشمند به شهروندان فهیم مرکز مازندران ارائه کند.

طاهری در پایان با اعلام اینکه شهردار ساری نگاهی جدی و پیگیرانه به حوزه خدمات الکترونیکی دارد، گفت: در کنار اتفاقات بزرگِ حوزه عمرانی که در سطح شهر در حال انجام بوده، به‌کارگیری از تکنولوژی‌های روز دنیا برای رفاه حال مردم، چشم‌انداز مهم شهرداری ساری در آینده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :