آخرین عناوین

يکشنبه 13 اسفند 1396-16:21 کد خبر:50630

مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد:

اخراج3 محیط‌بان به‌ دلیل همکاری با صیادان فریدونکناری

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: سه نفر از محیط‌بانان به ‌دلیل همکاری با صیادان فریدونکنار اخراج شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارسی،حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی امروز درباره اخراج سه محیط‌بان به ‌دلیل همکاری با صیادان فریدونکناری با تأیید این خبر اظهار داشت:این نیروها شاید به‌ صورت مستقیم با دامگاه‌داران همکاری نکردند اما خانواده درجه یک آنان جز دامگاه‌داران فریدونکنار بودند.

وی با بیان اینکه اواخر آذر ماه به این افراد اخطار کردیم و حتی گفتیم که اگر دامگاه جمع کنید ما ترتیب اثر می‌کنیم اما اگر جمع نکنید ما قادر به ادامه همکاری با شما نخواهیم بود، گفت: متاسفانه در آن بازده زمانی اقدامی نکردند و ما آنها را اخراج کردیم؛ جالب اینجاست با گذشت حدود 1.5 ماه از این موضوع نیز نسبت به جمع کردن دامگاه اقدام نکردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: فلسفه استخدام محیط‌بانان این است که به جمع‌آوری و کنترل صید غیرمجاز در منطقه کمک کنند وقتی که اینها نتوانستند خانواده خود را کنترل کنند چگونه می‌توان توقع داشت که دیگران را کنترل کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه دولت به فردی حقوق پرداخت می‌کند که خروجی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این افراد نه تنها خروجی نداشتند بلکه در تمام طول سال‌ها تنها نسبت به دستگیری کسانی که اسلحه داشتند اقدام می‌کردند، یعنی باز به‌ نفع خانواده خود کار می‌کردند؛ چرا که افرادی که اسلحه دارند اگر اقدام به شلیک کنند دامگاه ناامن می‌شود و پرنده وارد دامگاه نمی‌شود.

ابراهیمی کارنامی در پایان گفت: در حقیقت این تعداد نیروها برای دامگاه‌داران کار می‌کردند و حقوق خود را از دولت می‌گرفتند ما دیدیم کار غلطی است بنابراین آنها را اخراج کردیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :