آخرین عناوین

چهارشنبه 16 اسفند 1396-16:15 کد خبر:50701

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

زخم‌ها و ترک‌ها، مزد زحمات برنج‌ کاران

مزد زحمات شبانه‌روزی‌شان، پینه‌ها و ترک‌های دست‌ها و پاها بوده ،این روزها با دل‌های شکسته باید مشغول کار شوند و نمی‌دانند باز هم زمان برداشت چه مشکل و گره‌ای پیش روی آنان خواهد بود.


خزرخبر: به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم به روزهایی که برنج‌کاران مازندران به خود وعده داده بودند تا سرنوشت به‌ گونه‌ای دیگر رقم بخورد ‌و آن روی دیگر سکه را ببینند.

در حال حاضر به جای اینکه بازار برنج‌های تولیدی مازندران داغ داغ باشد، خبری نیست یا اینکه برخی از دلالان با بهره‌برداری از فرصت به فکر پر کردن جیب خود هستند.

در شرایطی که برنج‌کاران دل‌خوش این بودند تا بلکه محصول خود را با قیمت متعادل به فروش برسانند، قیمت‌های بازار واقعاً نگران‌کننده است.

دانه دانه برنج نتیجه زحمات شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای کشاورزان در سرما و گرما است که تنها و بدون پشتیبان اقدام به کشت و کار کردند و در مقابل بازار حتی حاضر نیست که این محصول استراتژیک، باارزش و باکیفیت را با قیمت واقعی بخرد بلکه با احتساب پایین‌ترین سود از آنان خریداری کرده است.

در چنین شرایطی مزد زحمات شبانه‌روزی آنان زخم‌ها، پینه‌ها و ترک‌های دست‌ها و پاهای برنج‌کاران بوده که برای آنان به ارمغان آورده است، با توجه به اینکه این روزها فصل کشت و کار طلای سپید در پیش است نه تنها خبری از مرهم روی زخم‌های آنان نیست بلکه با دل‌های شکسته باید مشغول کار شوند در حالی‌که نمی‌دانند باز هم زمان برداشت چه مشکل و گره‌ای پیش روی آنان خواهد بود.

عید در پیش است برنج‌کاران همانند سال‌های گذشته باز هم در مقابل خانواده خود شرمنده شدند و این‌بار دیگر امیدواری و انتظاری ندارند.

* برنج مازندران با کاهش شدید قیمتی مواجه است

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره ، اظهار کرد: محصول برنج مازندران با کاهش شدید قیمتی مواجه است و به قیمت 9 هزار تومان رسیده است، البته قیمت برنج از لحاظ قیمتی براساس کیفیتی متفاوت است.

حسین نگهدار تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران بخش عمده‌ای از محصول برنج کشور را تأمین می‌کند، براساس مصوبه کمیته تنظیم بازار از توزیع برنج خارجی در ایام پایانی سال در مازندران جلوگیری شده است.

وی با اشاره به آغاز خرید توافقی برنج در مازندران گفت: با توجه به محصول برنج خرید و فروش انجام نمی‌شد با خرید توافقی خرید افزایش خواهد یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :