آخرین عناوین

چهارشنبه 16 اسفند 1396-16:41 کد خبر:50703

بهانه صدور حکم رسمی معاونت سیاسی- اجتماعی حسین‌زادگان:

رکوردهایی که به نام حاج مجید ثبت شد / فرمانداران را واقعاً فرماندار کنید!

حسین زادگان اولین معاون سیاسی امنیتی استانداری در ۱۵ سال اخیر است که وجهه و شهرت سیاسی اش بر وجهه امنیتی اش می‌چربد و همه انتظار دارند یادآور دوران معاونت علی کریمی مله باشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از عبارت، احمد حسین زادگان یا همان حاج مجید ساروی ها در کمترین زمان ممکن حکم رسمی معاونت سیاسی استانداری مازندران را دریافت کرد و اولین معاون سیاسی دودهه اخیر شد که در کمتر از ده روز از سرپرستی به حکم رسمی رسید.

این سرعت عمل وزارت کشور درواقع پاسخی بود به انتقادات و اعتراضات مطرح شده بعد از سرپرستی حسین‌زادگان.

او حالا رسماً کارش را در حساس ترین معاونت یکی از سیاسی ترین استان های ایران، آنهم در شرایط ویژه اجتماعی آغاز کرده و بعد از فروکش کردن تبریکات و دید وبازدید های نوروزی باید با حجم تلنبار شده‌ای از خواسته‌های به حق اجتماعی و سیاسی مواجه شود.

در واقع حسین زادگان اولین معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در ۱۵ سال اخیر است که وجهه و شهرت سیاسی اش بر وجهه امنیتی اش می‌چربد و همه انتظار دارند یادآور دوران درخشان معاونت علی کریمی مله باشد.

انتظاری که اگرچه روی کاغذ به‌جاست اما در عمل غیرممکن می‌نماید، چه آنکه شرایط سال ۹۶ و ۹۷ به مراتب با شرایط دوران اصلاحات متفاوت است.

هرچند آنچه تعجب آور است اینکه پیچیدگی های امروز با آن روز تفاوتی نکرده اما جهت خواسته های مدنی به سمت اقتصادعمومی تغییر کرده و اگر در دهه ۸۰ خواست سیاسی-اجتماعی اولویت بود امروز خواسته‌های اقتصادی-اجتماعی در اولویت است.

و اما جناب آقای مجید حسین زادگان

وضعیت سیاسی و فرهنگی دانشگاه های استان افتضاح است،مثلاً دانشگاه مازندران بعنوان پایلوت علوم انسانی در شمال ایران، کوچکترین نقشی در وضعیت اجتماعی استان ندارد.

حزب نماها و طلبکاران سیاسی جای کنش‌گران واقعی را اشغال کرده‌اند و اسف‌بار اینکه در این راه از حمایت تمام قد مسئولین وقت برخوردار شدند.

در حوزه سیاسی و اجتماعی زنان وضعیت شکننده و گنگ است، به ظاهر توفیقاتی حاصل شده اما تصور مشارکت زنان راه‌اندازی بازارچه‌های مختلف از بافتنی و گل‌دوزی و... است و فعالان حوزه زنان به خصوص دست‌اندرکاران سازمان های مردم نهاد در باتلاقی از کج فهمی مسئولین گرفتارند.

وضعیت سیاسی در رسانه ها شاید مهم‌ترین آسیب موجود چند سال اخیر باشد، فقدان تحلیل‌گران سیاسی و ابزار شدن روزنامه نگاران در دست صاحبان رسانه و بدل کردن یا بهتر است بگوییم تباه کردن استعدادها در ظلمات بازاریابی و رپرتاژبگیری عملا رسانه‌های استان را به جای نمایندگان مردم، به نمایندگان فشار بورژوایی صاحبانشان بدل کرده است.

بی شک در این استحاله نقش دولتی ها به ویژه ارکان سیاسی و فرهنگی دولت انکار ناپذیر است.

اما توقع اصلی از آقای حسین زادگان این است که مطالبه محوری و برنامه ریزی متکی به واقعیت را در میان مسئولان استان به ویژه فرمانداران همه ‌گیر کند.

متاسفانه فرمانداران ما در حد ناظران عمرانی تنزل یافته اند و مدام از این آسفالت کردن به کلنگ زنی فلان پروژه اقتصادی در رفت‌ وآمد هستند، بدون آنکه برای خود کوچکترین وظیفه‌ی سیاسی و اجتماعی قائل باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :