آخرین عناوین

جمعه 18 اسفند 1396-20:35 کد خبر:50731

در بازدید استاندار از پروژه های بزرگ شهرداری ساری مطرح شد:

پروژه های در دست اجرای شهرداری ساری صد درصد مورد حمایت استانداری است

استاندار مازندران گفت: پروژه هایی که در دست اجراست، پروژه هایی ریشه دار و قانونی است که صددرصد مورد حمایت استانداری خواهد بود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری،صبح جمعه 18 اسفند ماه، همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، اسلامی، استاندار مازندران به همراه عبوری، شهردار مرکز استان از پروژه های بزرگ بوستان بانوان، فاز اول و دوم بوستان ملل، پروژه پارک جنگلی شهید زارع و برخی پروژه های عمرانی و ترافیکی شهرداری ساری بازدید نمودند.

عبوری با تاکید بر این که پروژه های شهرداری ساری با هدف توسعه پایدار شهری، گردشگری و با نگاه به مسئله اشتغال‌زایی در حال انجام است اظهار داشت: مبنای اجرای پروژه های شهرداری مرکز استان، توسعه، گردشگرپذیری و اشتغالزایی برای جوانان است که امیدوارم با حمایت های استانداری گامی در مسیر کمک به دولت تدبیر و امید برداشته شود و بار بیکاری جوانان مازندران به حداقل برسد.

شهردار ساری احداث و عملیاتی شدن پروژه پارک بانوان را در راستای ارزش گذاری به جایگاه و حقوق بانوان ساروی داشت و عنوان کرد:پارک بانوان با محوریت ایجاد فضایی مناسب برای بانوان ساروی در زمینی به مساحت 10 هکتار طراحی شده و در حال اجراست.

پیست دوچرخه سواری بانوان، گلخانه و آب نما، احداث مجمتع تجاری و بازارچه، فضای سبز و بسیاری از امکانات دیگر در این پارک طراحی شده و در حال اجراست تا پس از بهره برداری بتوانیم شاهد محیطی امن و مناسب برای گذران اوقات فراغت بانوان شهرمان باشیم.

فاز دوم بوستان ملل  دریاچه ای 80 هکتاری را در دل خود جای داده است

همچنین در بازدید از پروژه فاز دوم بوستان ملل نیز، شهردار ساری به تبیین جزییات این پروژه بزرگ و اهداف مجموعه مدیریت شهری از اجرای آن پرداخت و گفت: فاز دوم بوستان ملل در شرایطی طراحی شده است که دریاچه ای 80 هکتاری را در دل خود جای داده است.

عبوری گفت: اتوبانی به طول 50 کیلومتر در کنار فاز دوم بوستان ملل طراحی شده است که شهرهای اطراف ساری را بدون ترافیک به یکدیگر متصل خواهد نمود.

شهردار مرکز استان با اشاره به احداث جاده گردشگری به طول 50 کیلومتر و استفاده بهینه از ظرفیت آن تصریح کرد:طبق برنامه ریزی های انجام شده، با احداث این جاده گردشگری، 51 نوع کاربری که احداث هتل، بیمارستان، امکانات مناسب تفریحی، ایجاد زمینه های ورزشی و... بخشی از ظرفیت قابل استفاده در این پروژه است، پیش بینی می شود این 51 نوع کاربری حدود 5000 شغل برای جوانان مازندرانی ایجاد نماید که این یکی از بهترین کمک های شهرداری ساری به کم شدن معضل اشتغال در دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با عزمی که پس از این بازدیدها در استانداری مازندران صورت می گیرد، با توافق و تعامل سازنده، شاهد رفع موانع و مشکلاتی باشیم که در مسیر اجرای این پروژه وجود دارد تا انشاءالله عملیات اجرایی فاز دوم بوستان ملل هم، مانند فاز اول آن، با سرعت بیشتری صورت پذیرد و برای استفاده شهروندان ساروی و میهمان و گردشگران مهیا گردد.

تحول اساسی در ساری / تبدیل تهدیدها به فرصت با همت مدیریت شهری

استاندار مازندران نیز با تقدیر از زحمات و برنامه ریزی های شایسته و دقیق مجموعه مدیریت شهری و شهردار ساری اظهار داشت: شورای اسلامی شهر ساری و خصوصاً شهردار مرکز استان با همت متخصصان، پیمانکاران و سرمایه گذرانی که عاشقانه پای کار ایستادند، توانستند در سال های اخیر تحولی اساسی در شهر ساری ایجاد کنند و فضاهای غیرقابل استفاده که تهدیدی برای جامعه به حساب می آمده و زمینه ساز آسیب های اجتماعی بوده است را احیا نموده اند و ساری را به یک محیط امن و با کیفیت و قابل استفاده برای مردم در همه سطوح از کودکان و نوجوانان تا بزرگسالان و بازنشستگان تبدیل نمایند که این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.

اسلامی به حمایت استانداری از اجرای پروژه های شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: فعالیت های شهرداری مرکز استان بسیار خوب بوده و سهم بسیار زیادی از کارها باقی مانده است که لازم است با حمایت همه دستگاه ها اجرایی به نتیجه برسد که ترکیبی از این طرح ها و فعالیت های عمرانی و سرمایه گذاری بتواند مرکز استان مازندران را به یک کانون گردشگری تبدیل نماید.

وی، اجرایی شدن طرح ها و پروژ های شهرداری ساری را اثرگذار در چند حوزه دانست و افزود: طرح های که تاکنون توسط مدیریت شهری ساری اجرا شده است در چند حوزه اثر گذار است که یکی از آن ها ساماندهی فضاهای بلااستفاده و زنده سازی آن است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران، ایمن سازی رودخانه تجن را نیز یکی از نتایج فعالیت های نفیس شهرداری ساری در اجرای طرح های عمرانی دانست و اظهارداشت: ایمن سازی رودخانه تجن یکی از اثرات مهم پروژه های مدیریت شهری ساری است که کار تکمیلی آن، هدایت آب های سطحی بوده که یکی از معضلات شهروندان بوده است.

احداث پل کابلی / روانسازی ترافیک شهری

اسلامی گفت: از دیگر محورهای مهم فعالیت های شهرداری ساری پروژه هایی در راستای روانسازی ترافیک شهری بوده است که یکی از نمونه های بارز آن، احداث پل کابلی و اقدامات دیگر شهرداری در این زمینه است که گره گشایی خوبی از ترافیک شهری صورت گرفته است.

استاندار مازندران به اهمیت و ضرورت پروژه بزرگ احداث پارک بانوان اشاره کردو تصریح کرد: به دلیل شرایط خاصی که بانوان ما برای زندگی در محیط اجتماعی دارند، یکی از بهترین پروژه های شهرداری ساری احداث پارک بانوان با برنامه ریزی و طراحی مناسبی است که زمینه ساز ایجاد محیطی امن برای بانوان است تا بتوانند با استفاده از امکانات تفریحی و ورزشی گامی در جهت سلامت فردی  واجتماعی بردارند.

در ادامه، اسلامی اظهار امیدواری کرد: با دقت و سرعتی که مجموعه مدیریت شهری و خصوصاً شهرداری ساری در اجرای پروژه ها دارند، انشاءالله شاهد افتتاح این پروژه های در آینده ای نزدیک باشیم تا هم شهروندان ساروی و هم استانی های عزیز و مسافران و گردشگران بتوانند از این فضاها استفاده کنند و با یک خاطره ماندگار از ساری خارج شوند.

نماینده عالی دولت در مازندران: طرح پیاده راه قارن در کنار بوستان ولایت / ایجاد هسته ای زنده و پویا در مرکز شهر

استاندار مازندران، پروژه های در دست اقدام شهرداری ساری را پروژه هایی ریشه دار و قانونی دانست و گفت: پروژه هایی که توسط شهرداری ساری در دست اجراست، پروژه هایی ریشه دار و قانونی است که در طرح جامع آمده و مصوبه گرفته است که صددرصد مورد حمایت استانداری خواهد بود.

در پایان، نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ضرورت اجرای طرح های بهسازی بافت مرکزی شهر ساری اظهار داشت: امیدوارم ترکیب طرح پیاده راه قارن که با اجرای ویدئوکنفرانس رییس جمهور کلید خورد، بتواند در کنار بوستان ولایت و بهسازی و نوسازی خیابان های انقلاب و جمهوری اسلامی ساری یک هسته زنده و پویا و به دور از شب مُردگی در مرکز شهر بوجود بیاورد و انشاءالله بتواند الگویی مناسب برای سایر شهرهای استان باشد.

شایان ذکر است در این بازدید چند ساعته، نبیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، مدینه، رییس شورای اسلامی شهر ساری و معاونان شهرداری ساری نیز حضور داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :