آخرین عناوین

شنبه 19 اسفند 1396-18:18 کد خبر:50749

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز مطالعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور:

بوستان ولایت به عنوان پروژه ملی دیده شود

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز مطالعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: ساری به لحاظ زیرساختی فرهنگی ظرفیت بالایی را در خصوص فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، حجت الله غلامعلی، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز مطالعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بازدید از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری که با حضور کوروش یوسفی رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری ، محمد محبوب معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری و کارشناسان حوزه فرهنگی شهرداری برگزار شد، گفت: اولویت کاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی توجه به ظرفیت ها و داشته های هر شهر است و اینکه بتوان از این ظرفیت ها منطبق با شرایط فرهنگی و اقتضائات اجتماعی بهره برداری کرد.

وی شناسایی و توجه به آسیب های شهر نشینی و میزان رضایتمندی شهروندان از فضاهای فرهنگی شهر را از جمله اقدامات مهم مسئولان فرهنگی هر شهر عنوان کرد و در ادامه اظهار داشت: شناسایی آسیب ها و رفع موانع اجتماعی و فرهنگی با نیازسنجی دقیق از اقدامات مهم متولیان فرهنگی شهر منجمله شهرداری ها می باشد.

غلامعلی ایجاد آرامش بصری و فکری در سطح جامعه را از دیگر اولویت های مجموعه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها برشمرد و اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی باید در سطح شهر نمود پیدا کند و مردم آثار این اقدامات را لمس کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز مطالعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با انتقاد از دستگاههای حمایتی در بخش اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی گفت: نگاه دستگاه های فرهنگی شهری به مجموعه فرهنگی شهرداری ها تنها بُعد مالی است و این نگاه نیازمند اصلاح می باشد چرا که تعریف جامعی از آن نشده است و نباید بار مالی اقدامات فرهنگی فقط به دوش شهرداری ها باشد.

وی تصریح کرد: باید مجموعه شهرداری به ویژه حوزه فرهنگی و اجتماعی با اثبات توانایی های خود و ارتباط فرهنگی با شهروندان به عنوان یکی از متولیان فرهنگی در شهر تاثیر گذار باشد.

غلامعلی در بازدید از اماکن فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهر ساری از بوستان ولایت به عنوان یک مجتمع بزرگ فرهنگی اجتماعی یاد کرد و در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت های وسیع فرهنگی بوستان ولایت ،باید به عنوان یک پرژه ملی دیده شود.

وی پارک بانوان را یک مصداق ارزشمند جهت لحاظ حقوق بانوان دانست و گفت: با امکانات تفریحی و سرگرمی که در این پارک تدارک دیده شد بانوان و کودکان میتوانند با فراغ خاطر به فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی بپردازند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اقدامات شهرداری ساری در راستای فرهنگی و اجتماعی این ظرفیت را ایجاد کرده تا به عنوان یک برند در شمال کشور الگو سازی کند و این مرهون تدبیر و تلاش مدیریت شهری و شهردار ساری می باشد که قابل تقدیر است .

وی در پایان اساسنامه و پیوست فرهنگی را از اساسی ترین رکن یک مجموعه فرهنگی عنوان کرد و در ادامه اظهار داشت: برخی فرصت ها اگر با درایت و تدبیر مدیریت نشود می تواند به مجموعه صدمه وارد کند و تبدیل به تهدید شود.

در ادامه محمد محبوب از حمایت همه جانبه شهردار و مدیریت شهری در پروژه های فرهنگی در سطح شهر تقدیر و تشکر کرد و گفت: قطعا با دیدگاه فرهنگی شهردار و مدیریت شهری، ساری می تواند یکی از شهرهای موفق در امور فرهنگی اجتماعی شهری کشور باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ساری با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی و اصلاح ساختار فرهنگ شهروندی از اولویت های شهردار در بخش فرهنگی است ، افزود: ایجاد پارک بانوان با رویکرد سبک زندگی ایرانی-اسلامی موجب نشاط و پویایی شهروندی بانوان خواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :