آخرین عناوین

يکشنبه 20 اسفند 1396-18:37 کد خبر:50769

دادستان مرکز مازندران تاکید کرد:

برخورد جدی با متخلفان چهارشنبه‌سوری در مازندران

دادستان مرکز مازندران گفت: با هرگونه اقدامی که در چهارشنبه آخر سال موجب سلب آسایش و آرامش مردم و برهم زدن نظم و امنیت عمومی شود به شدت برخورد قانونی می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران،سیدیونس حسینی‌عالمی با توجه به در پیش بودن سال نو در مورد متخلفان چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: همواره عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب به بهانه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال و با هدف منافع مادی خویش اقدام به تهیه، توزیع و خرید و فروش مواد منفجره ، محترقه و مشتقات آن می‌کنند و از سویی دیگر نیز افرادی از اراذل و اوباش هم با سوء استفاده از فضای موجود ، موجبات ایجاد رعب و وحشت و همچنین تخریب اماکن عمومی و اموال شخصی را فراهم می‌کنند و باعث تضییع حقوق شهروندان و آسیب های روحی به اطفال ، سالخوردگان و بیماران می‌شوند.

وی ادامه داد: دادستانی مرکز استان و ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان مازندران علاوه بر هشدار به پرهیز از ارتکاب جرم و ضرورت رعایت قانون به آن دسته از افرادی که درصدد تخلّف از اجرای قانون و ارتکاب جرایم مزبور هستند ؛ اعلام می‌دارد با هرگونه اقدامی که موجب سلب آسایش و آرامش مردم و برهم زدن نظم و امنیت عمومی شود وفق مواد 618، 619 و 620 قانون مجازات اسلامی و بند2 قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و سایر مقررات موضوعه قاطعانه برخورد می‌کند .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران بیان کرد: ضابطان  قضایی به‌ ویژه نیروی انتظامی مکلف هستند درصورت مواجهه با مرتکبان این‌گونه جرایم، آنان را شناسایی ، دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به تمامی دادسراهای سراسر استان معرفی کنند.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: پرونده‌های این افراد نیز در شعب ویژه به ‌صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی و برخورد قاطع قانونی صورت پذیرد.

حسینی ادامه داد : واحدهای صنفی متخلّفی که مبادرت به نگهداری، و عرضه مواد محترقه و منفجره ممنوعه نمایند، ضمن معرفی متصدی آن به مقام قضایی ، تا پایان تعطیلات نوروزی پلمپ می‌شود و نیز وسایل نقلیه موتوری اعم از خودرو و موتورسیکلت که ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت کنند، علاوه بر ارجاع پرونده به دادسراها ، تا پایان تعطیلات نوروزی در توقیف خواهند ماند.

وی در پایان گفت: امید است شهروندان علاوه بر پرهیز از هرگونه برنامه‌های همراه با آسیب‌های اخلاقی ، جانی و مالی، هیجانات کاذب ، آتش‌بازی‌های خطرناک همراهی و همکاری لازم را با پلیس و سایر خدمت‌گزاران جامعه در تامین امنیت معمول و شکایات و موارد مخل نظم و آسایش عمومی را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 مرکز فوریت‌های پلیسی یا به دادسراهای سراسر استان گزارش کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :