آخرین عناوین

دوشنبه 21 اسفند 1396-12:38 کد خبر:50786

آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۶ فروردین ۹۷

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۶ فروردین ۹۷ ادامه دارد و همه بیمارستان در ایام نوروز شبانه روزی خدمات رسانی مي کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،حامد روحانی زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری تشریح طرح سلامت نوروزی که با بیان اینکه مازندران استانی مسافرپذیر است، اظهار داشت: جاده مواصلاتی و مسافرپذير بودن استان سبب مي شود که ارائه خدمات درماني افزايش پيداکند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بیش از ۱۲میلیون نفر در تعطیلات نوروز ۱۳۹۶ در استان مازندران اقامت داشتند که ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است که این مسئله بار زیادی به سلامت استان وارد مي کند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درکمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات نوروزی استان مازندران  با بیان اینکه اورژانس بیمارستانی بيشترين بار مراجعات در ايام نوروز را دارد، گفت: هموطنان درصورت اينکه با مشکلي در حوزه دارويي مواجه شوند با شماره ۳۳۰۴۴۰۱۳ تماس بگيرند.

وی به چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: چهارشنبه سوری جشن باستانی است که متاسفانه در سال های اخیر حوادث ناگواری در این روز اتفاق می افتد که در این زمينه بايد فرهنگ سازي انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مواد محترقه به افراد بیگناه آسیب می زنند،افزود: خانواده ها در این ایام باید مراقب فرزندان خود باشند و از رفتن آن ها به مکان های خطرناک جلوگيري کنند تا فردي دچار آسيب نشود.

روحانی زاده با بیان اینکه بیمارستان زارع یکی از مجهزترین بیمارستان سوختگی است، ادامه داد: بیمارستان زارع ژنرال سوختگي در منطقه است و ارجاع آن بستگي به آسيب و شدت سوختگي بيمار دارد.

وی  با بیان اینکه سالانه بالغ بر دو و نیم میلیون نفر از خدمات اورژانس ۱۱۵دریافت می کنند، گفت: در استان مازندران  ۸۴ دستگاه آمبولانس ، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس  و یک فروند بالگرد به هموطنان خدمات رسانی می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز وتا ۱۶ فروردین ۹۷ ادامه دارد، گفت: همه بیمارستان های استان در ایام نوروز شبانه روزی به هموطنان خدمات رسانی مي کنند.

وی با بیان اینکه ۱۶ ایستگاه سلامت نوروزی اورژانس ۱۱۵، افزود: در سال گذشته ایستگاه سلامت نوروزی استان مازندران توسط وزارت بهداشت تقدیر شد.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی با بیان اینکه هموطنان می توانند برای شکایت از زمینه بهداشتی و درماني با سامانه ۱۹۰ تماس بگيرند، گفت: سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکي نيز جهت پيشنهاد و انتقاد به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: هماهنگی هایی با داروخانه ها استان جهت محاسبه نرخ دارو برای بیماران غیر بومی بر اساس استان آن ها انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، بیان کرد: هموطنان باید از مصرف آب و غذاهای غیر بهداشتی جلوگیري کنند که آمار بيماران کاهش پيدا کند.

روحانی زاده به خدمات رسانی به بیماران دیالیزی اشاره کرد و گفت: در نوروز سال جاری ۵۰۰ مورد دیالیز انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در ایام نوروزی به بیماران هموفیلی خدمات ارائه می شود، تاکید کرد: همه بيمارستان هاي استان فاکتورهاي انعقادي را دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :