آخرین عناوین

چهارشنبه 23 اسفند 1396-10:55 کد خبر:50819

تبلور فرهنگ داوطلبی و نوع دوستی در اجرای طرحهای نوروزی:

هلال احمرمازندران با 4هزار نیرو و 104 پايگاه به استقبال ميهمانان نوروزي می رود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت:طرح هاي نوروزي جمعيت هلال احمر استان مازندران از روز 27اسفند آغازشده و تا پايان روز پانزدهم فروردين ماه  1397ادامه مي يابد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران،مجتبی اکبری مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مازندران گفت:استان مازندران با توجه به موقعيت طبيعي و جاذبه هاي بي نظير خدادادي همه ساله در فصول مختلف بويژه در ايام نوروز ميزبان ميهمانان و گردشگران بسياري است كه ارائه خدمات مورد نياز آنان رسالت خطير همه دستگاه هاي اجرايي است و جمعيت هلال احمر نيز بر حسب ماموريت ذاتي خويش و بعنوان يكي از اعضاي مهم ستاد تسهيلات سفراستان با تمام ظرفيت اجرايي و عملياتي در اين عرصه حضور دارد.

وي تصريح كرد:البته خدمات جمعيت هلال احمر تنها منوط به نوروز يا تابستان نيست بلكه واقعيت اين است كه هلال احمر مازندران با توجه به ميزباني هميشگي از ميليون ها گردشگر،در تمام طول سال آماده ارائه خدمات موردنياز به هموطنان است.

اکبری اضافه کرد: به اعتقاد ما شهروندان ايران اسلامي شايسته بهترين خدمات هستند و مسئولان و مديران نظام اسلامي به فرموده مقام معظم رهبري در مقابل مردم، وظيفه اي جز خدمت گزاري بي منت ندارند.

اکبری با تاكيد بر نقش محوري جمعيت هلال احمر در فرآيند اجراي عمليات هاي امداد ونجات و صيانت از كرامت انساني گفت: نگاهي به نيازهاي روز افزون جوامع انساني به خدمات و كمك هاي اضطراري نشان مي دهد كه نقش و جايگاه جمعيت هلال احمر تا چه ميزان حياتي و نجات بخش است كه البته اين وضعيت مايه مباهات و باعث افتخار همه كساني است كه جمعيت هلال احمر را كانوني براي خدمت رساني بي منت به همنوعان برگزيده اند.

*تبلور فرهنگ داوطلبی و نوع دوستی در اجرای طرح نوروزی هلال احمر مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از تبلور و تجلی فرهنگ داوطلبی و نوع دوستی به عنوان هدف مهم اجرای طرح نوروزی در این استان خبرداد و گفت: نوروز در حقیقت کنکور هلال احمری هاست و آنچه را ما در طول یکسال برنامه ریزی و توان افزایی نمودیم در این ایام و در روزهای خدمت رسانی به میهمانان استان باید به منصه ظهور برسد.

مجتبی اکبری با تاکید بر بسیج همه توان عملیاتی و پشتیبانی هلال احمر استان برای خدمت رسانی به میهمانان نوروزی افزود:بیش از یکهزار نجاتگر و امدادگر و افزون بر 3هزار جوان آموزش دیده عضو هلال احمر استان به مسافرین و میهمانان  نوروزی خدمات مورد نیاز را ارائه خواهند داد.

اکبری با تاکید بر این نکته که به منظور خدمت رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی همه عوامل امدادی و ظرفیت پشتیبانی این جمعیت در آمادگی  کامل قرار دارند گفت: جوانان  پرشور و با نشاط و داوطلبان  نیک سیرت و نیک اندیش جدی تر از سالهای گذشته در اجرای طرحهای نوروزی مشارکت دارند و در این میان نقش مدیران شعب بسیار مهم و تعیین کننده است.

اکبری با تاکید براینکه پایش مستمر کمیت و کیفیت خدمت رسانی شعب و پایگاههای هلال احمر، از برنامه های مهم ما دراجرای طرح نوروزی است تصریح کرد: هیچگونه کاستی و بی نظمی در فرایند اجرای طرح نوروزی در مناطق مختلف استان پذیرفتنی نیست و همه اعضای مشارکت کننده در طرح ،به خصوص مدیران شعب باید با جدیت و مسئولیت پذیری در خدمت مردم و میهمانان نوروزی استان باشند.

*خدمت رسانی به میهمانان نوروزی با تمام توان عملیاتی

اکبری در خصوص برنامه های نوروزی این جمعیت گفت: هلال احمر مازندران  یکی از سازمانهای مهم در استقبال و خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان است و ما بر اساس برنامه هاي ابلاغي از سوي جمعيت هلال احمر مركز و همچنين به موجب تدابير مديريتي در سطح استان با محوریت استاندار در راستاي خدمت رساني بهينه و تسهيل شرايط براي حضور گردشگران  برنامه هاي متنوعي را تدوين و عملیاتی خواهیم کرد.

اکبری با اشاره به اینکه  شاخص ترين اين برنامه ها طرح امداد ونجات و طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی است که بصورت تخصصی دو معاونت امداد ونجات و امور جوانان هلال احمر استان مسئول مستقیم اجرای آن هستند تصریح کرد: در حقیقت همه معاونتها و حوزه های ستادی و شهرستانی هلال احمر استان ،پشتیبان اجرای طرحهای مزبور هستند.

وی گفت:بطورکلی طرح هاي نوروزي جمعيت هلال احمر استان مازندران از روز 27اسفند آغازشده و تا پايان روز پانزدهم فروردين ماه  1397ادامه مي يابد.

وي با تشريح جزييات و كيفيت اجراي طرح های نوروزي هلال احمر مازندران گفت: امسال جمعيت هلال احمر استان در راستاي اجراي طرح ملي امداد و نجات نوروزي با 54 پايگاه و پست ثابت و سيار امداد ونجات و 50 پایگاه و پست ايمني و سلامت  به ميهمانان ومسافرين نوروزي خدمت رساني خواهد نمود تا شرايط مطلوبي را براي آرامش و سفر ايمن در سطح استان فراهم نمايد.

وي افزود: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر 54ثابت و سیار،75پست سيارموتوري ،يك دستگاه اتوبوس آمبولانس پيشرفته امدادي و يك فروند بالگرد امدادي نيز مشاركت دارند تا به فوريت هاي امدادي ميهمانان نوروزي استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

اکبری افزود:در طرح امدادونجات نوروزي امسال حدود هزار نفر امدادگر و نجاتگرآموزش ديده و360نفراز پرسنل جمعيت استان حضور فعال خواهند داشت.

وی گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجراي طرح امداد ونجات نوروزي بكارگيري مي شوند،تا خدمت رساني به مسافرين و ميهمانان نوروزي استان در كمترين زمان ممكن و با بهترين كيفيت انجام پذيرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: براي اجراي طرح ملي ايمني و سلامت مسافرين نوروزي نيز علاوه بر 50 پایگاه و پست اختصاصی ،27خيمه نماز،31 فضای دوستدارکودک،31ايستگاه سلامت وهمچنین 31 نمایشگاه عکس و دستاوردهای جوانان مازندران تجهيز خواهد شد و بيش از 3هزار نفر از جوانان آموزش ديده عضو جمعيت هلال احمراستان نیز در اجرای این طرح مشاركت دارند .

اکبری تصریح کرد: طراحی روبوت تلگرامی خدمات سفر و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت دانلود از کافه‌بازار،سامانه ارتباطی 112 ندای امداد، طراحی کمپ‌های مشترک با همکاری اورژانس، پلیس، راهداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در شهرستان‌ها و در ورودی شهرها  از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی به مسافرین نوروزی است.

وی افزود:جمعیت هلال احمر مازندران در سه سال متوالی گذشته عنوان برتر کشوری را به‌دست آورده که این مهم نشان دهنده توان عملیاتی بالای هلال احمراستان است.

وی با تاکید براینکه جمعیت هلال احمر مازندران با تمام توان عملیاتی در خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی مشارکت خواهد داشت گفت: مهربانی،میهمان نوازی و تمهید بهترین شرایط اقامت و پذیرایی، رسم دیرین ساکنان خطه مازندران است و هلال احمر استان به عنوان یکی از دستگاههای ذیربط در این زمینه همه توان عملیاتی و سازمانی خود را به کار خواهد گرفت.

اکبری در  پایان گفت: سال گذشته با هدف تقدیر و تشویق نجاتگران و جوانان مشارکت کننده در طرح نوروزی ، 73 نفر از این افراد را به کربلای معلی اعزام نمودیم که انشاالله در سال 97 نیز این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :