آخرین عناوین

پنجشنبه 24 اسفند 1396-8:44 کد خبر:50831

مدیر امور منابع آب شرق مازندران اعلام کرد:

پل های غیر استاندارد نکارود تعیین تکلیف شوند

مدیر امور منابع آب بهشهر ، نکا و گلوگاه با اشاره به لایروبی بستر نکا رود گفت: پل های غیر استانداری که در مسیر نکا رود قرار دارند تعیین تکلیف شوند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، محمدرضا حاجیان ، چهارشنبه شب در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان نکا در جمع خبرنگاران اظهار داشت با آبگیری موقت در حوزه شبکه سد گلورد تاکنون ۲۲۶ میلیارد تومان هزینه شد و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه آبرسانی است.

وی افزود: در این حوزه سال جاری ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد همچنین در خصوص شبکه و زهکشی آبیاری سد گلورد که تکمیل و به بهره برداری رسید ۹۹ میلیارد تومان برای شبکه زهکشی هزینه شد و ۳۸ میلیون یورو از تسهیلات وامی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیر امور منابع آب بهشهر ، نکا و گلوگاه اضافه کرد: در سال ۹۶ ، بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه مصوب شد که تاکنون تنها چهار میلیارد تومان تخصیص یافت همچنین در خصوص انتقال آب شرب حدود ۲۹ میلیارد بودجه مصوب شد که با رایزنی های انجام شده یک میلیارد تومان تخصیص داده شد.

به گفته حاجیان پروژه سد گلورد نکا با پشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال حاضر می تواند با تزریق به موقع اعتبارات روند آبگیری نهایی و انتقال آب شرب به شهرستان های همجوار را افزایش دهد.

وی پروژه لایروبی نکارود را از جمله پروژه های مهم و اولویت دار شهرستان نکا برشمرد چرا که با هر بارندگی اراضی شرقی نکا شاهد آبگرفتگی هستند لذا با وجود اینکه در این حوزه تخصیص مناسبی از اعتبارات صورت نگرفته  با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان لاین حفاظتی دراین بستر احداث شد.

این مقام مسئول گفت: با وجود سرانه آب و خشکسالی پروژه لایروبی نکا رود یکی از اولویت های مهم در بستر این رودخانه و اراضی کشاورزی می باشد که با قوت به دنبال رسیدگی به این معضل هستیم.

مدیر امور منابع آب بهشهر ، نکا و گلوگاه با اشاره به آبگیری آبندان ها تصریح کرد: سال جاری به دلیل تغییر وضعیت جوی با بحران آب مواجه خواهیم شد به طوری که در این مسئله شاهد روند نزولی ۲۷ درصد در سطح استان بودیم همچنین در حوزه ذخیره آب در سدها حدود ۳۸ درصد کاهش نسبت به سنوات قبل به ثبت رسیده است.

حاجیان گفت: ۷۷ درصد آبگیری در سطح شهرستان نکا انجام شد همچنین تا بعد از فروردین ماه سال جاری این مقدار به بیش از ۹۰ درصد صعود می کند.

وی ضمن اشاره به سرانه آب، بحران آب را مسأله جدی برای مردم قلمداد کرد که باید برای تأمین امنیت غذایی تلاش های لازم دراین امور صورت گیرد.

حاجیان لوله گذاری در بستر نکا رود در اراضی پایین دست را از جمله ضروریات این شهرستان بیان کرد و همچنین متذکر شد: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بخش اعظمی از نگرانی ها و خسارت های حوزه سیلاب را در سطح شهرستان کاهش دهیم.

این مسئول با اشاره به تعیین تکلیف پل های غیراستاندارد بر روی نکا رود خاطرنشان کرد: وجود برخی از پل های غیر استاندارد بر روی نکا رود خطرات و خسارت های زیان باری را برای مردم به دنبال دارد همچنین در حین لایروبی وجود پل های غیر استاندارد و فرسوده عملیات اجرایی این پروژه با مشکل روبرو می سازد لذا باید هر چه سریعتر این موارد مورد توجه و تعیین تکلیف شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :