آخرین عناوین

پنجشنبه 24 اسفند 1396-10:36 کد خبر:50834

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

آمادگی39 بیمارستان دولتی در مازندران برای درمان مسافران نوروزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر افزایش سرانه سلامت استان، گفت: ۳۹ بیمارستان دولتی مازندران آماده درمان مسافران در ایام نوروز است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، محمد روحانی نیا امروز در جلسه ستاد سلامت نوروزی مازندران اظهار داشت: مازندران درایام نوروز بیشتر میهمان را از کشور داشته که 24 بیمارستان دولتی، پنج بیمارستان تامین اجتماعی، هشت بیمارستان خصوصی و دو بیمارستان نیروهای مسلح در این ایام آماده پذیرش از مسافران هستند.

وی افزود: مازندران بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد اما در ایام  نوروز جمعیت استان چهار برابر می‌شود که با حجم مسافر بار زیادی به استان وارد می‌شود و تمام کادر درمان و سلامت استان نظیر پرستاران، اورژانس، پزشکان، درمانگاه‌ها و بخش خصوصی آماده باش خواهند بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: داروخانه‌های شبانه‌روزی، 84 آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، در شهر و جاده مستقر هستند و 16 ایستگاه سلامت نوروزی در استان فعال هستند و هشدارهای بهداشتی و اطلاعات لازم را به بیماران می‌دهند و یک دستگاه بالگرد در استان جهت جابجایی بیماران فعال است.

وی گفت:در زمینه پزشک خانواده هماهنگی با داروخانه‌ها و مراکز نسخ استان انجام شد تا مسافران بیمار بدون مشکل دارو را دریافت کنند.

روحانی نیا افزود: با همکاری آب و فاضلاب اقدام در کلزنی آب انجام شد تا آب سالم در اختیار مردم و مسافران باشد تا مردم از آشامیدن آب رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی گفت: مسومیت با مونوکسیدکربن بسیار خطرناک بوده که مسافران از وسیله گرمایشی استاندارد استفاده کنند و از روشن کردن ذغال در چادر و فضای بسته خودداری کنند.

معاون علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در زمینه موادغذایی تاکنون 15 هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غذایی استان انجام شده که تاکنون 10 تن ماده غذایی فاسد کشف و معدوم شد که نبست به سال گذشته 25 درصد افزایش یافت.

روحانی نیا افزود: سالانه بیش از دو و نیم میلیون نفر به اورژانس استان مراجعه می‌کنند که اکنون اورژانسها به سمت تخصصی پیش رفتند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :