آخرین عناوین

پنجشنبه 24 اسفند 1396-20:48 کد خبر:50845

افشاگری های عضو مجرد شورای شهر ساری!!!!

در کار شهرداری ساری سنگ اندازی می کنند/اعلام دست های پشت پرده بزودی

نایب رییس شورای شهر ساری با افشاگری در مورد برخی سنگ اندازی ها در کار شهرداری ساری گفت:بزودی دست های پشت پرده خیانت به مردم ساری را اعلام می نمایم.


به گزارش خزرخبر، علی‌اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای شهر ساری در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره میزان و علت معوقات شهرداری ساری به پیمانکاران اظهار داشت: ما یک اصل را در بودجه ‌نویسی داریم که درآمد مقدم بر هزینه است که این اصل در همه جا وجود دارد و باید بسته به جیبت خرج کنی.

وی افزود: من به جرأت اعلام می‌کنم که این اصل در شهرداری ساری رعایت نمی‌شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه کمترین میزان درآمد شهرداری در 6 ماه نخست سال است و این در حالی است که بیشترین حجم کاری پروژه‌ها نیز طی این بازه زمانی است، خاطرنشان کرد: بیشترین درآمد شهرداری در سه ماهه پایانی سال است، لذا شهرداری کار خود را براساس پیش‌بینی درآمدی شروع می‌کند، چراکه اگر بنا باشد دل به درآمدهای 6 ماهه دوم ببندد، نمی‌تواند کار را جلو ببرد.

ساختار مالی شهرداری، ناکارآمدی است

این عضو شورای شهر ساری ادامه داد: البته این حرف من، تأیید ساختار مالی شامل درآمد و هزینه‌ کرد شهرداری نیست، بلکه معتقدم این ساختار ناکارآمد و عدالت در اجرای آن رعایت نمی‌شود.

زلیکانی اضافه کرد: در حوزه هزینه‌ای هم ساختاری نداریم،هر کسی پارتی و پافشاری بیشتری داشته باشد، بیشتر کارآمدی دارد و کارش راه می‌افتد.

بودجه 485 میلیاردی شهرداری ساری طی سال‌جاری

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری ساری طی سال‌جاری به 485 میلیارد تومان رسید، اظهار کرد: ممکن است بر اساس اتفاقاتی که پیش‌بینی می‌کنیم طی روزهای آینده، بودجه قابل ملاحظه‌ چند 10 میلیاردی به این مبلغ اضافه شود.

بدهی شهرداری ساری 300 میلیارد تومان است

نائب رئیس شورای شهر ساری در خصوص میزان بدهی‌های شهرداری ساری اعلام کرد: کل بدهی‌های شهرداری حدود 300 میلیارد تومان است و این در حالی است که کل مطالبات شهرداری ساری بالغ بر 500 میلیارد تومان از مردم و دولت است.

این مسئول افزود: در حال حاضر سیاست کلی ما آن است که پروژه بزرگی را تعریف نکنیم و اگر شهرداری ساری پیش‌دستانه برخی پروژه‌ها را انجام نمی‌داد، به ضرر شهر بود و البته بدهی‌های شهرداری طی سال‌های آینده صفر می‌شود.

تأیید وجود فساد در شهرداری ساری

زلیکانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شیوع فساد در شهرداری، گفت: بلی، در مجموعه شهرداری فساد وجود دارد، شک نکنید!

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری جمع حقوق ماهانه پرسنل شهرداری را 10 میلیارد تومان، حقوق شهردار را 5 میلیون تومان و میزان عیدی پرسنل اعم از شرکتی، قراردادی، پیمانی و رسمی را 1‌میلیون تومان اعلام کرد.

 پیمانکار پروژه زباله‌سوز ساری هیچ اراده‌ای برای انجام کار ندارد

این عضو شورای شهر ساری درباره آخرین وضعیت کارخانه زباله‌سوز ساری بیان کرد: محل تأمین اعتبار پروژه زباله‌سوز ساری، اعتبارات دولتی است،آیا این پروژه براساس زمان‌بندی پیش می‌رود، پاسخ ما خیر است،عیب کار هم پیمانکار پروژه است.

زلیکانی تصریح کرد: متأسفانه پیمانکار این پروژه هیچ اراده‌ای برای انجام کار ندارد و بنده شخصا برای این موضوع شهرداری را زیر سوال بردم،حال آیا دستان مافیای زباله در کار است؟ آیا اراده‌ای بر عدم اتمام پروژه وجود دارد؟ این‌ها سوالاتی است که خودم هم به ‌دنبال پاسخ آن هستم.

آخرین خبرها از زیرگذر میدان هلال‌احمر تا تونل میدان امام ساری

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پروژه بازگشایی خیابان قارن به شیخ طبرسی اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان ساری جزو 10 شهر کشور است که در پروژه بازآفرینی بافت فرسوده قرار گرفته است و این پروژه نیز که سرمایه‌گذار آن یک سرمایه‌گذار ترک است، اما پیمانکار انتخاب نشده است و امیدواریم با آغاز کار، این پروژه بعد از دو سال به بهره‌برداری برسد.

نائب رئیس شورای شهر ساری در خصوص پروژه میدان هلال احمر گفت: قرارداد این پروژه بسته شد، پیمانکار آن هم انتخاب شد، میدان هلال احمر جزو نقاط کور ترافیکی است که بنا داریم با ساخت زیرگذر آن را مرتفع کنیم و امیدورایم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

زلیکانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات درنظر گرفته شده برای میدان امام(ره) ساری متذکر شد: ما در این میدان به‌ دنبال ساخت تونل شهری هستیم که مذاکراتی هم اخیرا با قرارگاه خاتم انجام شد که از آن‌جا که مطالعات ترافیکی ما به سرانجام نرسیده است و این طرح نیازمند اعتبار سنگینی است که باید از محل ردیف‌های بودجه‌ای تعریف شود، لذا زمان‌بر است.

به اتمام پروژه محور تاکام امیدوار نیستم

عضو شورای شهر ساری در بخش پایانی این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه ناتمام تعریض محور بلوار کشاورز به تاکام ضمن بیان اینکه من خیلی به این پروژه امیدوار نیستم، گفت: مشکل این پروژه تغییر چندباره پیمانکار، مشکل ساختاری، عدم طرح جامع و کارشناسی، نادیده گرفتن دسترسی‌های محلی و بستر رودخانه‌ای بخشی از پروژه است که از ابتدا یک طرح مشخصی نداشت و تاکنون نتوانستند این پروژه را جمع کنند.

ذلیکانی در پاسخ به خزرخبر، با اعلام اینکه بسیاری از موارد حساس را شخصا به شهردار اعلام مینمایم تصریح کرد:کلیه بدهی ها در مورد ارزش افزوده با تهاتر حل شد.

نایب رییس شورای شهر ساری در پاسخ به سوال دیگر خزرخبر در مورد چرایی عدم تمدید دفترچه های بیمه درمانی و تکمیلی افزود:متاسفانه تامین اجتماعی هیچ گونه همکاری با شهرداری نمی کند و این معضل از وزارت خانه مورد نظر در دست اقدام می باشد.

این عضو شورا همچنین با اعلام اینکه باید متاسفانه اعلام نمایم که شهرداری و شورا خبر جدیدی به عنوان عیدی برای مردم ساری ندارند در پاسخ به خزرخبر گفت:حاضر به مناظره با رسانه ها و هر کارشناسی دیگری در مورد عملکرد شهرداری و شورا می باشم.

بر اساس این گزارش ،ذلیکانی شهردار فریم در این نشست حضور پیدا کرد که این موضوع مورد سوال خزرخبر واقع شد که نایب رییس شورای شهر ساری در پاسخ اعلام کرد:حضور ذلیکانی شهردار فریم در کنار من،به علت آشنا شدن با فضای نشست رسانه ای،آشنا شدن با رسانه ها و همچنین به عنوان مهمان می باشد.

نایب رییس شورا همچنین در مورد طبقه ششم ساختمان عمارت نیز اظهار داشت:در مورد بسیاری از مورادی که در این طبقه اتفاق می افتاد انتقاداتی وجود دارد که من نیز قبول دارم و در حدود اختیاراتم نظارت و پیگیری می کنم و امیدوارم در آینده در این بخش اصلاحاتی داشته باشیم.

ذلیکانی با بیان اینکه هیچ نیروی سد معبری حق برخورد نادرست با دست فروشان را ندارد از ساماندهی دست فروشان طی دو روز آینده خبر داد و افزود:با جذب نیرو در شهرداری و ایجاد اشتغال ناراحت و مخالف نیستم اما باید نیروهایی که جذب می شوند وجدان کاری و انضباط اجتماعی داشته باشند.

نایب رییس شورا با  اعلام اینکه هیچ شخصی مانند عبوری نمی توانست بعد از مشکلاتی که از شهردار قبلی بجا مانده بود، وضع شهرداری را اصلاح نموده و بهبود بخشد گفت:باید به این شهردار در جهت پیشرفت بیشتر و مبارزه با مشکلات کمک های لازم بشود.

ذلیکانی همچنین در بخشی از سخنان خود با اعلام اینکه حقوق برخی از کارمندان از شهردار بیشتر می باشد تصریح کرد:باید منطقی و اصولی اعلام نظر کرد و نمی توان بر اساس شنیده ها موردی را پیگیری نمود.

این عضو شورای شهر در بخشی از سخنان خود با اعلام اینکه عضو مجرد شورای شهر هستم خاطر نشان کرد:دستگاه های نظارتی در هر زمان که لازم باشد وارد حوزه شهرداری شده و نسبت به بررسی موارد لازم اقدام می نمایند و اینجانب نیز اگر موردی را مشاهده نمایم حتما پیگیری خواهم نمود.

ذلیکانی در ادامه به تایید اینکه شهرداری موظف می باشد تا به خواسته ها و سوالات هر یک از اعضای شورا در موعد مقرر پاسخ دهد افزود:چون نیروی استانداری مازندران می باشم در نتیجه با بسیاری از موارد قانونی  و فنی و مهندسی آشنا بوده  و به همین خاطر سعی میکنم تا حداکثر کمک های لازم  را به شهردار ساری داشته باشم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :