آخرین عناوین

جمعه 25 اسفند 1396-18:2 کد خبر:50852

هشدار هواشناسی مازندران به فعالان دریای خزر

هواشناسی مازندران به همه فعالان دریای خزر هشدار داد تا صبح یکشنبه از فعالیت‌ها در دریا خودداری کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران،اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت:بر اساس تجریه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های جوی و اقیانوسی از امشب تا صبح یکشنبه با ورود سامانه بارشی به استان شاهد ابرناکی آسمان همراه با بارندگی، کاهش دما و وزش باد در مازندران خواهیم بود.

وی افزود: پیامد‌های این سامانه مواج و توفانی شدن دریا خواهد بود و همه فعالان دریای خزر اعم از صیادان کیلکا، ماهیان خاویاری، تعاونی پره، شناور‌های گردشگری و دریابانی و شرکت‌های کشتیرانی و نفتی در این مدت از فعالیت‌های در دریا خودداری کنند.

اسدی با بیان اینکه بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود، گفت: سامانه بارشی از صبح یکشنبه بتدریج از استان خارج می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: سرعت وزش باد در ساحل تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در مناطق نزدیک به سواحل تا ۳ متر و در فراساحل ۴ متر خواهد بود.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: در این مدت اختلال در تردد جاده ‏های کوهستانی بدلیل بارش برف دور از انتظار نیست.

وی به شهروندان و مسافران توصیه کرد در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی در استان از آمد و شد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز کوه پیمایی، طبیعت گردی و برپایی چادر در فضا‌های باز پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: رانندگان هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی تجهیزات زمستانی همچون ضد یخ و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :