آخرین عناوین

چهارشنبه 1 فروردين 1397-21:9 کد خبر:50905

محور توسعه استان کشاورزی یا گردشگری؟!

آقای استاندار؛متروی تهران - شمال برای مازنی ها آب و نان نمی شود !

آیا استان مازندران به جز گردشگری، توانایی و توانمندی دیگری ندارد تا به بهانه ی توسعه گردشگری دهها هکتار از اراضی کشاورزی و جنگل و مراتع تخریب نشود؟؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، یک فعال رسانه ای با انتشار یادداشتی خواستار توجه بیشتر مدیران ارشد استان به حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط شد و از شعار زدگی در بخش گردشگری انتقاد کرد .

این یادداشت تفصیلی را با هم می خوانیم :

هفده ساله بودم که اولین استاندار بعد از انقلاب در استان طی مصاحبه ای مطبوعاتی محور توسعه و پیشرفت استان را گردشگری اعلام نمود .

او بعد از چندسال رفت و بعد از ایشان بیش از بیست و یک استاندار تاکنون آمدند و رفتند تا نوبت به شما رسید که به نظر می رسد نگاهتان و شعارتان در این استان توسعه ی گردشگری است .

اخیرا" جنابعالی بحث متروی تهران به مازندران را به منظور توسعه ی گردشگری مطرح نموده اید که جا دارد به این نوشته که با استدلال و پشتوانه ای منطقی برخوردار است نگاهی ویژه داشته باشید.

آقای اسلامی ؛

در طی سال های گذشته بعلت سهل انگاری و شاید بی تدبیری ها دهها کارگاه تولیدی از جمله نساجی، بافندگی و صنعت چیت سازی و حریر بافی و... تعطیل و هزاران کارگر بیکار و دربدرشدند.

در واقع مازنی ها از طلا گشتن پشیمان به مس ماندن قانع اند !

متاسفانه سیاست های غلط اقتصادی روش های کج و معوج مدیریتی ،نه تنها آمار بیکاری را کاهش نداده بلکه بر رنج و عذاب خانواده ها افزود.

اینکه شعار گردشگری همچنان در اولویت استانداران مازندران دیروز و امروز و شاید فردا و فرداهای دیگر بعنوان یک شعار استراتژی ، بیرق در و دیوار شهره اشود تاکنون فقط انگشت به دهانی مردم مازندران را در پی داشته است! و دیگر هیچ !

آقای استاندار ؛

هیچ عقل سلیمی از پتانسیال های گردشگری استان و هزار راه نرفته آن که باید طی شود غفلت نخواهد کرد اما متاسفانه شعارهای رنگارنگ گردشگر پذیری مازندران  موجب شد تا ازدیگر پتانسیل های مهمی چون کشاورزی و باغداری و دام و طیور و شیلات و انواع معادن و صنایع دستی آن گونه مورد توجه مسولان ارشد استان قرار نگرفت !

آقای استاندار؛

آیا استان مازندران به جز گردشگری، توانایی و توانمندی دیگری ندارد؟ تا به بهانه ی توسعه گردشگری دهها هکتار از اراضی کشاورزی و جنگل و مراتع تخریب نشود؟ ونیز بخش قابل توجهی از سواحل دریای خزر به افراد و ارگان های خاص به منظور گردشگری و ایجاد اشتغال واگذار نشود ؟ من بسهم خویش متاسف می شوم که چرا آثار توسعه و بیکاری و فقر را برمازنی ها تحمیل می کنند و به آن روتوش خدمت می زنند!!؟

احداث مترو برای مازنی ها آب و نان نمی شود !

باز متاسف می شوم بگویم مازندران در این سالها برای تهرانی ها و مرفهین لژ نشین به عنوان استراحتگاه در ایام تعطیلات آخر هفته و آخر سال بدل شده است!!! و با آمدن مترو به استان جز این که بخش قابل توجهی از جنگل و مراتع نابود خواهد شد و اندک اراضی باقی مانده کشاورزی تبدیل به ویلاها برای خوش نشینان خواهد شد هیچ ثمری برای مازندرانی ها نخواهد داشت! !!.

جناب آقای اسلامی؛

پروژه بزرگراه تهران شمال با تخریب صدها هکتار جنگل و خسارت به حیات وحش بیش از پانزده سال پروژه‌های ناتمام نفس مردم را در سینه ها حبس نمود و کسی خویش را در این سالها پاسخگو ندانست و مزید اطلاع طرح تعریض جاده فیروزکوه تا قائم شهر و همچنین جاده هراز به آمل بیش از بیست سال هنوز پایان نگرفت  و همچنان اعتبارات را می بلعد و دهها پروژه نیمه تمام سالهاست دق دلی مردم مازندران شده است.

 اگر واقعا دلتان برای مردم و جامعه مازندران می سوزد خواهشا هر گونه کلنگ زنی را تا اتمام پروژه های نیمه تمام ممنوع و در عوض به فریاد مرغداران ، شالیکاران ، دامداران و باغداران برسید که هر سال هزاران تن مرکبات بر دست کشاورزان مانده و به علت نداشتن صنایع تبدیلی از بین می رود و بعلت کمبود آب زراعی در آینده خیلی نزدیک شاید سال زراعی 97 دهها هکتار زمین کشاورزی رها شوند و کشاورزان استان از هستی ساقط گردند را فریاد رس شوید .

جناب آقای استاندار؛

من آثار زخم ها را در کف دستان کشاورزان باغداران دامداران و کارگران دیدم و چهره خسته از روزگار و خسته از شعار ها را چهل سال تحت عنوان گردشگری شاهد بودم .

این ها سالها با قامت ایستاده در مزرعه ، در دامداری ها و کارخانجات تولیدی عرق ریختند تا محتاج اجانب نشوند! محور توسعه و پیشرفت و عدالت در استان مکانیزه کردن کشاورزی و رونق بازار کسب و کار برای باغداران مرغداران توسعه معادن شیلات،دام و طیورو توجه ویژه به بنادر استان می باشد .

لطفا قدری با تامل بیشتری به این موضوعات بپردازید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :