آخرین عناوین

چهارشنبه 1 فروردين 1397-22:10 کد خبر:50910

هردم از این باغ بری می رسد:

توزیع پیک نوروزی بین دانش آموزان مازندرانی برخلاف بخشنامه وزیر آموزش پرورش!!

در حالی که معاون آموزش ابتدایی در اواخر بهمن ماه گفته بود، امسال در مدارس هیچ استانی پیک نوروری پخش نخواهد شد اما مدرسه ای در مازندران پیک نوروزی برای دانش آموزان خود تهیه کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز،رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی اواخر بهمن ماه  در خصوص بحث حذف تکالیف نوروزی اظهار داشت: مهمترین دغدغه هر جامعه کودکان هستند و در خصوص استفاده بهینه از کودکی و آشتی دادن کودکان با کتاب داستان، داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی جایگزین پیک‌های نوروزی می‌شوند.

حکیم زاده گفته بود: در بررسی‌ها مشخص شد که پیک نوروزی نقش چندانی در تعلیم و یادگیری دانش آموزان ندارد و حتی فرآیند چالشی و فرسایشی دارد و کودکان و خانواده‌ها در تمام عید نوروز، درگیر چگونگی انجام پیک هستند.

بازخوانی قسمتی از صحبت های معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش :

حکیم زاده با اشاره به اینکه باید به آداب و رسوم و فرهنگ توجه خاص شود، افزود: در برنامه‌های دانش آموزان در روزهای تعطیلات نوروزی باید بازی، تفریح و دید و بازدید جای گیرد زیرا هدف از این کار آشتی دادن آنها با دوران کودکی و لذت بردن از آن است.

وی با بیان اینکه خواندن کتاب داستان، دانش آموز را داستان خوان و خلاصه گر می‌کند، گفت: دانش آموز می‌تواند با توجه به علاقه خود در حوزه مناسب فعالیت کند و داستانی که می‌خواهد را روایت کند.

همچنین سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز، دستورالعمل ممنوعیت توزیع پیک نوروزی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده بود.

حکیم زاده صراحتا اعلام کرد که نوروز 97 پیک نوروزی نداریم اما با این حال گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که مدرسه ای در مازندران تکالیف سنگین و پیک نوروزی را برای دانش آموزان خود در نظر گرفت و این عمل نارضایتی خانواده های دانش آموزان را در پی داشت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :