آخرین عناوین

جمعه 3 فروردين 1397-12:15 کد خبر:50928

کاش همیشه مسئولان در کنار مردم بودند:

وقتی وضعیت سفر فقط در دورهمی میراث قشنگ است

وضعیت سفر تنها در دورهمی میراث فرهنگی مازندران قشنگ است و خارج از این دورهمی مشکلات ترافیک، قطعی آب و بالا بودن نرخ اقامت‌های اجاره‌ای بیداد می‌کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، این روزها بزرگ‌ترین افتخار مسئولان مازندران حضور پرشمار مسافران از اقصی نقاط کشور به این استان است.

ذوق‌زدگی مسئولان استانی به مرحله‌ای رسیده است که میزان ترددهای اتومبیل درون‌استانی و درون شهری را رصد می‌کنند.

سال‌های سال بحث حضور پرشمار مسافران را دستمایه گزارش‌های خود قرار داده و به مشکلات موجود مردم مقیم استان مازندران توجهی نشده است.

افزایش میزان زباله در استان، ترافیک سنگین در سطح استان، قطعی آب در روستاها و حتی نقاط مرکزی شهری استان، افزایش قیمت کالاهای اساسی در سایه ضعف نظارتی از مهم‌ترین مشکلات استان در این ایام است.

همیشه و همه جا و در همه گزارش‌های مسئولان مازندران اعلام می‌کنند که با زیرساخت‌های 3 میلیون نفری به حدود 20 میلیون نفر مسافر خدمات می‌دهند.

در سایه این مدال افتخاری که متولیان مازندران به خودشان می‌دهند فشارهای مضاعفی به مردم بومی و حتی مسافران وارد می‌شود و سال‌‌های سال است که از کنار این مسئله به راحتی عبور می‌کنند.

سال‌های سال در استان مازندران قرار است ستاد دائمی خدمات سفر راه‌اندازی شود، سال‌های سال بحث ایجاد سازمان عمران سواحل مطرح است، سال‌های سال بحث توسعه رونق گردشگری در استان مطرح است ولی روز به روز بر تعداد مسافران چادر خواب اضافه می‌شود.

بسیاری از مردم نسبت به کیفیت نامناسب و در عین حال قیمت بالای اقامتگاه‌های که مسؤلان استانی از آن صحبت به میان می‌آورند گلایه‌مند هستند، در برخی مناطق این اقامتگاه‌ها به بهانه قرار گرفتن در کنار دریا شبی تا 300 هزار تومان هم در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

بازار سیاه کرایه ماشین، محل اقامتگاه و حتی فروش کالای اساسی در استان به راه می‌افتد.

میزبانی پیشه مردم استان مازندران است، ولی به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها فشارهای مضاعف به مردم تامین می‌شود و متولیان استانی به جای دریافت پول و اعتبار مناسب همیشه بحث مدیریت مناسب خود را پیش می‌کشند، تحمل کردن و ایجاد فشار مضاعف به مردم و نارضایتی گردشگران از وضعیت موجود مدیریت نیست.

سوال بی‌پاسخ مردم این روزها به مسئولانی که دور میز ستاد اجرایی خدمات سفر نشستند و سعی دارند مشکلات موجود را مدیریت تلقی کنند این است که آیا در ایام نوروز ترافیک، کمبود آب و نبود امکانات را تجربه کردید؟

در دورهمی که در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران تشکیل می‌شود، اوضاع بسیار خوب است ولی خارج از چهارچوب این مجموعه اوضاع مناسب نیست، لطفا نارسایی‌ها را مطرح و اگر توان مطرح کردن در رسانه‌ها را ندارید در جلسات خصوصی بدون حضور رسانه‌ها با مسئولان اجرایی کشور مباحث را اعلام کنید و در سال‌های آینده کمی از دریافت اعتبار هم سخن به میان بیاورید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :