آخرین عناوین

يکشنبه 5 فروردين 1397-15:39 کد خبر:50940

جاده مرگی که قرار نیست درست شود:

از وعده 7ساله برای چهاربانده کردن جاده بهشهر ـ امیرآباد تا شعارهایی که عملی نمی‌شود

بیش از 7 سال از وعده چهار بانده شدن جاده ترانزیتی بهشهر به امیرآباد می‌گذرد اما هنوز تکمیل نشده است و در حد حرف باقی مانده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بیش از هفت سال از وعده چهار بانده شدن جاده ترانزیتی بهشهر به امیرآباد می‌گذرد اما هنوز تکمیل نشده است و در حد حرف باقی مانده است.

همه ساله شاهد از دست دادن جوانان بسیاری در این جاده هستیم به ‌طوری ‌که  بیش از ۳۰ نفر از جوانان و فرزندان روستاهای قره‌تپه، حسین‌آباد، لله مرز، امیرآباد، زینوند و زاغمرز را به کام مرگ برده است.

همچنین بخشی از این جاده به سمت امیرآباد از بین مزارع عبور می‌کند و کشاورزان امیرآبادی با ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی ازجمله کمباین، تراکتور و تیلر برای انجام فعالیت‌های کشاورزی از این جاده تردد می‌کنند.

طی چند سال گذشته این جاده در کشور به جاده مرگ معرفی شده و یکی از خطرناک‌ترین بخش این جاده ، قسمت پیچ سنگر امیرآباد است که به‌ دلیل اینکه این پیچ خیلی خطرناک بوده چندین بار تصادف به‌ وجود آمده و چندین فوتی برجای گذاشته است.

با انجام خاک‌ برداری سال گذشته برای زیرسازی جاده و چهاربانده شدن آن انجام شده جاده‌ای که خودروهای سنگین برای بارگیری به بندرامیرآیاد می‌روند از این جاده استفاده کرده و سمت راست این جاده که در حال ساخت بوده فاقد شانه است و هیچ خودرویی نمی‌تواند برای تصادف نکردن و فرار کردن از حادثه به حاشیه جاده پناه ببرد.

حال جدای اینکه این منطقه جوانان و کشاورزان خود را در این جاده از دست داده‌اند، تعداد زیادی مسافر در ایام نوروز و تابستان و تعطیلات مختلف در این جاده تصادف کرده و فوت کردند؛ چراکه یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های مازندران محسوب می‌شود.

این جاده به‌ دلیل اینکه در حال چهاربانده شدن بوده فاقد شانه است که این موضوع موجب افزایش تصادفات می‌شود.

روز گذشته یک کشاورز جان خود را از دست داد؛ کشاورزی که قرار بود زمین خود را برای نشاکاری و کاشت برنج آماده کند نمی‌دانست چه سرنوشتی در انتظارش بوده که این تصادف در 500 متری پاسگاه انتظامی و ورودی امیرآباد رخ داده و تا حضور اورژانس بر صحنه تصادف نیز بیش از 20 دقیقه طول کشیده، در این مدت کسی از حال خانواده خبر نداشته که این مدت برایش حتی سال‌ها طول کشید.

گفتنی است این کشاورز آخرین نفری نیست که در این جاده جان خود را از داده لازم است تا دیر نشده فکری برای این مشکل اندیشیده شود تا بیش از این شاهد از دست دادن جان سایر همنوعان نباشیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :