آخرین عناوین

سه شنبه 7 فروردين 1397-15:20 کد خبر:50977

تاکید استاندار بر پرهیز از آمار و ارقام غیر قابل دفاع نوروزی در استان:

آمارهای ارائه شده از سوی ستاد خدمات سفر مازندران باید واقعی باشد

استاندار مازندران تاکید کرد:آمار و ارقام ارائه شده از سوی ستاد خدمات سفر مازندران باید واقعی و قابل دفاع باشد تا بتوانیم با توجه به این آمارها برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز،استاندار مازندران گفت: آمار و ارقام ارائه شده از سوی ستاد خدمات سفر مازندران باید واقعی و قابل دفاع باشد تا بتوانیم با توجه به این آمارها برنامه‌ ریزی و تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم.

محمد اسلامی در بازدید از ستاد خدمات سفر مازندران ضمن تبریک سال نو و خداقوت به اعضای این ستاد در سراسر استان اظهار کرد: نوروز فرصت نو شدن است، نه تنها برای طبیعت بلکه ما انسان‌ها نیز باید نو شویم و از خداوند متعال حول حالنا الی احسن‌الحال را برای تحول در درون‌مان بخواهیم.

وی با بیان اینکه فرصت این ستاد و جلوه حضور و مشارکت آن باید به یک جلوه ماندگار در میان دستگاه‌های استان تبدیل شود، افزود: کنار هم بودن، همکاری، هم‌گرا بودن، ایجاد هم‌افزایی و تعامل بین دستگاه‌ها از نکات قابل توجه در این ستاد است که باید در استان تکرارش کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: 12 کمیته در این ستاد در واقع 12 جریان است که در سطح استان با آن‌همه ظرفیت در حال هماهنگ ‌کردن دستگاه‌ها برای ارائه خدمات است که می‌تواند همواره در استان اتفاق بیفتد و باید سعی کنیم در سال 97 از این روحیه بیشتر در استان استفاده کنیم.

این مسئول اضافه کرد: آمار و ارقام ارائه شده از سوی این ستاد باید واقعی و قابل دفاع باشد تا بتوانیم با توجه به این آمارها برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از جاده‌های کنونی نمی‌توانیم بیش از این بهره‌برداری کنیم، تأکید کرد: باید بار تردد را از روی خودروها بر داریم و به راه ریلی بکشانیم،باید در این راستا پروژه سریع‌السیر تهران ـ مازندران و آزاد راه کناره را ایجاد کنیم و این از پروژه‌هایی است که باید با جدیت آن‌ را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: دومین نکته‌ای که باید به آن بپردازیم تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی در سطح استان است، ما باید برای آینده ظرفیت‌ها را ببینیم، ما باید از نتایج وضعیت موجود و پیش‌بینی نرخ آینده، تابلوی هدفمان را مشخص کنیم به سمت آن حرکت کنیم.

استاندارمازندران ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های نوروزی بومی ـ محلی در استان تصریح کرد: باید با ایجاد زمینه برای دائمی کردن این بازارچه‌ها و جشنواره‌ها، به این ظرفیت رونق ببخشیم،باید محصولات تولیدی سوغات مازندران را برندسازی کنیم و از این فرصت استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه نباید در این مسیر کوتاهی کنیم، اظهار کرد: طی ایام نوروزی و سایر ماه‌های سال، مردم از سراسر کشور به این استان سفر می‌کنند و ما باید از این ظرفیت بهره ببریم و با حمایت از تولیدات بومی روستایی و محلی، صنایع‌دستی و محصولات سوغات مازندران، یک بخش از شعار سال را که حمایت از تولیدات داخلی است، تحقق بخشیم.

اسلامی یادآور شد: جوانان روستایی ما می‌توانند با بهره‌گیری از این ظرفیت، ایجاد اشتغال و کسب‌ و کار کنند و ما باید برای ایجاد اشتغال و کسب ‌و کار جوانان کمک کنیم.

وی در پایان از راه‌اندازی سامانه رسام ( راهنمای سفر استان مازندران) قبل از سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: با هماهنگی قبلی مقرر شد تا با ورود مسافران به شبکه مخابراتی استان طی پیامکی ضمن خوش آمدگویی، از آنان درخواست شود تا این سامانه را جهت کسب اطلاعات و سفر بهتر بر روی گوشی‌های خود نصب کنند که این اطلاع‌رسانی به‌ صورت مطلوب از سوی اپراتورهای مخابراتی به ‌دلیل برخی محدودیت‌ها انجام نشده است و ما باید برای حفظ رسام تلاش کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :